רש"י: כאיל תערוג - 'כאילת תערוג' לא נאמר ו'כאייל יערוג' לא נאמר, אלא כאיל תערוג - דבר הכתוב בזכר ובנקבה: הזכר עורג על עסקי המים כמו שפירשנו, והנקבה כשהיא כורעת לילד ורחמה צר והיא צועקת, והקדוש ברוך הוא מרחם עליה ומזמן לה נחש, ומכישה בבית הרחם שלה ורחמה נפתח.
רד"ק: ואמר לשון נקבה. רוצה לומר: עדת האילים; כמו "ותהי ישראל" (ש"ב כד , ט). כי האילים ילכו הרבה ביחד, עדרים עדרים. או אמר תערג, כי אפשר כי הנקבה עורגת יותר מהזכר.
רבי מנחם המאירי: איל לשון זכר , ותערוג - לשון נקבה!? פירשו בו (ראה ראב"ע) , כי איל גם כן נקבה , כמו "עז בת שנתה" (במ' טו , כז). ואין נראה לי כן; כי 'עז' - על כרחנו לשון נקבה , שהרי הזכר נקרא 'תיש'; וכן , שלא מצינו בשום מקום 'עזה'. אבל בזה , אחר שמצאנו לנקבה "אילה" (בר' מט , כא) , על כרחך יש לדון על איל - שהוא לשון זכר. אלא שפירושו עליו , שהוא נאמר על כלל המין , כמו "ויהי לי שור וחמור" (בר' לב , ו).
רי"ד (בעל תוספות רי"ד): איל הוא זכר , ומלת תערוג היא נקבה; לפיכך אתה צריך לפרש 'כחית איל', או 'כנפש איל'.