אי' בזוה"ק (ח"ג עט:) שבנים נפעל ע"י ספירת כתר עליון, דכתיב ותתפלל חנה על ה', היינו קוצו של יו"ד שהוא מעל אותיות השם, ואי' בפתח אליהו כתר עליון איהו כתר מלכות, ועלה אתמר מגיד מראשית אחרית, וכיון שבנים נפעל ע"י ספירת כתר, א"כ נפעל גם ע"י מלכות, לפי שכתר עליון איהו כתר מלכות.
וזה שאמר הכתוב "אחור וקדם צרתני" דהיינו שצרתני ע"י אחור וקדם, שזה הספירה הראשונה והאחרונה "ראשית ואחרית", וכתר עליון נקרא מידת אין שזה שפלות, וזהו אם לא זכה אומרים לו יתוש קדמך, ועי"ז יגיע לשפלות, ולכן אמרו חז"ל למה נימול לשמונה כדי שיעבור עליו שבת, כי שבת זה מידת מלכות.