כתובות - טענת פרעתי על חיוב מזונות נאמן רק למפרע ולא מכאן ולהבא, מה הטעם ? | ים התלמוד כתובות - טענת פרעתי על חיוב מזונות נאמן רק למפרע ולא מכאן ולהבא, מה הטעם ? | ים התלמוד

ענף מעצי היער

משתמש חדש
gem
הודעות
13
תודות
25
נקודות
5
בגמ' כתובות קז. כתוב שאדם נאמן בטענת צררי אתפסה, וביאר בריטב"א שכל הנאמנות בטענת פרעתי הוא רק למפרע ולא מכאן ולהבא, ומה שאדם נאמן בטענת צררי אתפסה הוא כיוון שטוען להיפטר על לשעבר, וצ"ע דהרי צררי אתפסה זה פרעון של מכאן ולהבא וא"כ מ"ט דכיוון דהוא טוען להיפטר על לשעבר הוא נאמן, וכתוב שיש חילוק בעצם בין טענת למפרע לטענת מכאן ולהבא.
 

הודעות מומלצות

מי עוד עג עוגה ועמד בתוכה חוץ מחוני המעגל?

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
חדש - בלוגים תורניים למשתמשים!
לרשימת הבלוגים ופתיחת בלוג משלך >>>
זוכה חמישי בהגרלה
לפרטים >>>
בפורום אוצר החידות כבר ביקרת?
השתתף כאן! >>>
קראת את המאמרים החדשים?
לפרטים >>>