חידוש לפרשת יתרו ערוך ב"ה על ידי (נראה לי מהגר"א) | פרשת יתרו חידוש לפרשת יתרו ערוך ב"ה על ידי (נראה לי מהגר"א) | פרשת יתרו
  • שדרוג מדור המאמרים – מידע חשוב! לכל חו"ר הפורום שליט"א אנו שמחים לעדכן כי בעקבות בקשות רבות מצד הכותבים, מערכת המאמרים באתר עומדת בפני שדרוג גדול שיעניק חויית קריאה, תגובה וניהול מתקדמת יותר כולל סטטיסטיקות מאמרים תגובות ועוד ועוד. בשלב זה אנחנו מעבירים את מאות המאמרים למדור המשודרג. ואי לכך מדור המאמרים הנוכחי נחסם לפרסום מאמרים חדשים ותגובות, עד לפתיחתו הרשמית של המדור החדש בשבוע הבא בעזרת ה'. לתשומת לבכם: בעקבות מעבר התכנים ממערכת המאמר הישנה לחדשה כל המאמרים והתכנים יועברו בשלמותם. אך מספר התגובות שנספר בפרופיל אישי עשוי לרדת, מכיון שהמערכת החדשה סופרת תגובות בנפרד ממערכת הפורומים הרגילה. זו פעולה תקינה ומוכרת במערכת ואין מדובר באובדן תוכן, אלא בשינוי טכני בספירת ההודעות. תודה על הסבלנות וההבנה, וב"ה מובטחת חוויית שימוש טובה יותר לכל כותב וקורא! בברכה צוות ההנהלה

אוראל סולטן

משתמש רשום
gemgem
הודעות
45
תודות
226
נקודות
30
וייקח יתרו... עלה וזבחים... ויבא אהרון וכל זקני ישראל לאכל לחם... וגו'

נשאלת השאלה: אם יתרו הביא עולה וזבחים - מדוע אהרון והזקנים אכלו רק לחם?

ויש לתרץ על פי מה שכתוב במדרש רבה (פרשה ב', פסקה ב'), שמשה רבינו רדף אחרי הגדי עד להר סיני - ומכך משמע שההר היה קרוב לביתו של יתרו.

ובנוסף לכך כתוב (שם, פרשה כט סימן ד' וט') שפרחה נשמתן של עם ישראל במעמד הר סיני. וכותב ה'נודע ביהודה' שבן השונמית, כיוון שמת והחיוהו - נקרא טמא מת. ומכך יוצא שגם עם ישראל היו טמאי מתים לאחר מתן תורה.

ומכיוון שיתרו הגיע מיד לאחר מעמד הר סיני - וביתו היה קרוב - עוד לא עברו שבעה ימים, ולכן אהרון והזקנים היו עדיין טמאי מתים, ולא יכלו לאכול מהקורבנות - ומשום כך הם אכלו לחם.

(ונראה קשה לספרי בפרשת חוקת, שמדבריו מובן שבן השונמית נטמא בטומאת אוהל, ולא משום שמת. והרי עם ישראל לא היו באהלים - אז איך נטמאו? וצ"ע.)
 

הודעות מומלצות

איזה ברכה מברך ישראל שקונה עבד כנעני?

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון