האבן עזרא (פרק ב, פסוק ג) מבאר שלא היה זה מקרה בעלמא שמשה גדל בבית פרעה, אלא בכוונה תחילה סובב הקב"ה שכך יהיה, שיגדל בבית פרעה. ושתי סיבות היו לדבר:
א) ע"י שגדל בבית פרעה, לא הייתה רוחו של משה נמוכה ושפלה כדרך עבדים, אלא כדרך מי שגדל בבית מלכות ורגיל להיות בעל סמכות.
ב) טבעו של הציבור הוא כזה, שהוא מחשיב את מי שבא "מבחוץ", יותר מאשר מי שבא מקרבו ומתוכו ומכירים אותו מנעוריו; ולכן עדיף היה שמשה לא יגדל בקרב העם, אלא "מבחוץ", בבית המלכות.
א) ע"י שגדל בבית פרעה, לא הייתה רוחו של משה נמוכה ושפלה כדרך עבדים, אלא כדרך מי שגדל בבית מלכות ורגיל להיות בעל סמכות.
ב) טבעו של הציבור הוא כזה, שהוא מחשיב את מי שבא "מבחוץ", יותר מאשר מי שבא מקרבו ומתוכו ומכירים אותו מנעוריו; ולכן עדיף היה שמשה לא יגדל בקרב העם, אלא "מבחוץ", בבית המלכות.