מח' גדולה וידועה, אני מצטט סיכום מ'אזמרה לשמך של הגר״ע פריד שליט״א:
"ואם מקרר מצרף יש לדון אם מקרר הוי מחובר לקרקע [וכן לענין תנור שלנו] וכידוע נחלקו בזה החלקת יעקב ח"א סי' מ"א, ושו"ת שבט הלוי ח"ב סי' נ"ז ועוד פוסקי זמננו לשי' השב יעקב דמחובר לקרקע פטור מטבילה אם כלי חשמלי חשיב מחובר לקרקע וכן לענין שבת נחלקו פוסקי זמנינו אם הכנסת תקע לקיר כשאינו עובד המכשיר החשמלי אם הוי בונה וסותר ויש לדון לענין חלה לשי' הסוברים דמחובר לקרקע אינו מצרף ובדרך אמונה פ"ו מבכורים הט"ז בביאור ההלכה נסתפק בזה, ובמנחת יצחק ח"ח סי' ק"ט כתב דל"ה מחובר לענין זה ובשמירת שבת כהלכתה פרק מ"ב הע' ל"ט כתב בשם הגרש"ז דאפשר דמקרר חשיב כמחובר לקרקע [וכן דעתו לענין טבילה דמעיקר הדין הוי מחובר עי' שו"ת מנחת שלמה ח"ב] וגם אפשר דלא חשיב כסל מפני שתפקידו רק לאיחסון [ועי' שו"ת מחזה אליהו סי' קי"ב].
ולמעשה כתב: "מקרר, מקפיא, יש להחמיר שמצרף ולהפריש בלי ברכה."