- הודעות
- 113
- תודות
- 192
- נקודות
- 40
בגמ' יבמות סא:-ס"ב. מבואר דבית שמאי סוברים שמצוות פריה ורביה מתקיימת בשני זכרים ובית הלל סוברים שהיא מתקיימת בזכר ונקבה וכל שיטה והמקור שלה עימה מקור הדין לדעת בית שמאי נלמד ממשה דכתיב "בני משה גרשום ואליעזר" ובית הלל לומדים את דינם מברייתו של עולם והטעם שאין בית שמאי לומדים מברייתו של עולם שזה היה בזכר ונקבה משום שאין דנין אפשר משאי אפשר והנה יל"ע במקור הדין לדעת בית הלל שאדם וחוה זה זכר ונקבה הרי בית הלל באים ללמוד שקיום מצוות פריה ורביה הוא בזכר ונקבה וא"כ מה רואים בברייתו של עולם הרי שם לא נתקיימה שום מצווה ולא היה אף אחד שהיה מחוייב במצווה זו ומה ההוכחה מזה שכך הקב"ה ברא את העולם בזכר ונקבה?