אינם נשארים כשרים [החלק שהוזמו], עכ"פ כשני כתי עדים המכחישות זו את זו
בשתי כיתות המכחישות נפסלים העדים ??אינם נשארים כשרים [החלק שהוזמו], עכ"פ כשני כתי עדים המכחישות זו את זו
נחלקו בזה בגמ', ולכו"ע נפסלים להעיד יחד [א' מכת זה וא' מכת זה]בשתי כיתות המכחישות נפסלים העדים ??
אף אי כמאן דאיתא לכאו' אינם נפסלים
????יעוי' רמב''ם הל' עדות פי''ח הל' ב' ''הוזמו לאחר שנגמר הדין אין נהרגין אין לוקין ואין משלמין ויש מהגאונים שכתבו שאף אינם נפסלים לעדות''
בהזימו שקטנים היו?היכ"ת אדם שנידון בבי"ד למיתה והגיעו עדים והזימו העדים הראשונים, והנידון נפטר ממיתה והעדים נשארים כשרים לכל עדויות שבתורה?
[לכאו']
אי"ז הזמה אלא רק ביטול עדותם
חיישינן לגמלא פרחא ונהורא בריא [-מכות ה ושלהי יבמות] הרי הדבר ספק הוא ניצל ממיתה והם נשארים בחזקת כשרותם.היכ"ת אדם שנידון בבי"ד למיתה והגיעו עדים והזימו העדים הראשונים, והנידון נפטר ממיתה והעדים נשארים כשרים לכל עדויות שבתורה?
[לכאו']
נא לא להשתמש בעזרים חיצונים וד"ל.צודק זה לא שם אני מחפש ברמב''ם (זכור לי שיש ראשונים שחולקים על הגאונים הנ''ל)
כי אינו הזמה, כוונתי שהנידון ניצל משום הזמהחיישינן לגמלא פרחא ונהורא בריא [-מכות ה ושלהי יבמות] הרי הדבר ספק הוא ניצל ממיתה והם נשארים בחזקת כשרותם.
בהכחשה?רמז: מדובר באופן שהדיינים דחו את העדים המזימים, ובכל זאת הנידון נפטר ע''י העדים המזימין
פרש כוונתך