ליחדא שמיה
משתמש חדש
- הודעות
- 8
- תודות
- 21
- נקודות
- 5
הנה במשנה ובגמרא מבואר שעושים הרבה מנהגים להתמיה התינוקות, וברור שזה אמור להיות ספונטאני, התינוק רואה שאביו עושה דברים משונים ומיד הוא תמה על כך.
כיום, הצורה הזו השתנתה לגמרי, מה נשתנה נהפך לשיר נוסף בליל הסדר כמו אחד מי יודע וחד גדיא, ברור שאחר המניעים העיקריים לכך הוא מה שבגנים מלמדים אותם את סיפור יצ"מ כבר שלושים יום קודם החג, וכן מלמדים אותם לשאול מה נשתנה, לכאורה אנו מפסידים בכך את מצות והגדת לבנך.
האם לא היה מן הראוי שלא יספרו לילדים כלום בגנים ובשאר מקומות הלימוד רקודם פסח, וכך יבואו לפסח ללא שום הכנה מוקדמת, ד' הקושיות יפרצו מביניהם בספונטאניות, ונקיים מצות והגדת לבנך 'ביום ההוא' דוקא.
כיום, הצורה הזו השתנתה לגמרי, מה נשתנה נהפך לשיר נוסף בליל הסדר כמו אחד מי יודע וחד גדיא, ברור שאחר המניעים העיקריים לכך הוא מה שבגנים מלמדים אותם את סיפור יצ"מ כבר שלושים יום קודם החג, וכן מלמדים אותם לשאול מה נשתנה, לכאורה אנו מפסידים בכך את מצות והגדת לבנך.
האם לא היה מן הראוי שלא יספרו לילדים כלום בגנים ובשאר מקומות הלימוד רקודם פסח, וכך יבואו לפסח ללא שום הכנה מוקדמת, ד' הקושיות יפרצו מביניהם בספונטאניות, ונקיים מצות והגדת לבנך 'ביום ההוא' דוקא.