חידת היכי תימצי - היכי תמצי שרשאי לדבר בין ברכת להניח לעל מצות תפילין? | אוצר החידות| דף 2 חידת היכי תימצי - היכי תמצי שרשאי לדבר בין ברכת להניח לעל מצות תפילין? | אוצר החידות| דף 2

חידת היכי תימצי היכי תמצי שרשאי לדבר בין ברכת להניח לעל מצות תפילין?

הפיתרון: כתב הפרי מגדים (סימן כה) דאם הניח תפילין ולא היה יכול לברך, כגון בק"ש וכיו"ב יברך אח"כ שנים,
וראיתי שכתב חכם אחד שלכאורה יכול לדבר אז.
צ"ע מאד.
יש עניין של הויה אחת לשניהם
ולכן אף הנוהגים להניח תפילין של ר"ת, שכמובן אין מברכים ע"ז נזהרים לא להפסיק אפי' בשתיקה, ונשאלתי מא"מ שיח' עניין אמירת ב"ה וב"ש בין תש"י לתש"ר דר"ת , וכתבתי ע"ז -אלא שאבד לצערי, עכ"פ דברי חולין ברור שאסור, וע"כ דינא דהפמ"ג לא ברירא כולי האי.
 
צ"ע מאד.
יש עניין של הויה אחת לשניהם
ולכן אף הנוהגים להניח תפילין של ר"ת, שכמובן אין מברכים ע"ז נזהרים לא להפסיק אפי' בשתיקה, ונשאלתי מא"מ שיח' עניין אמירת ב"ה וב"ש בין תש"י לתש"ר דר"ת , וכתבתי ע"ז -אלא שאבד לצערי, עכ"פ דברי חולין ברור שאסור, וע"כ דינא דהפמ"ג לא ברירא כולי האי.
שים לב כי אתה מדבר על הנחת תפילין ללא ברכה, והרב @גרינפלד מדבר על ברכות תפילין ללא הנחה
 
חזור
חלק עליון