הודאת בעל דין שהבהמה קדושה קדושת הגוף | בית המדרש הודאת בעל דין שהבהמה קדושה קדושת הגוף | בית המדרש
  • שדרוג מדור המאמרים – מידע חשוב! לכל חו"ר הפורום שליט"א אנו שמחים לעדכן כי בעקבות בקשות רבות מצד הכותבים, מערכת המאמרים באתר עומדת בפני שדרוג גדול שיעניק חויית קריאה, תגובה וניהול מתקדמת יותר כולל סטטיסטיקות מאמרים תגובות ועוד ועוד. בשלב זה אנחנו מעבירים את מאות המאמרים למדור המשודרג. ואי לכך מדור המאמרים הנוכחי נחסם לפרסום מאמרים חדשים ותגובות, עד לפתיחתו הרשמית של המדור החדש בשבוע הבא בעזרת ה'. לתשומת לבכם: בעקבות מעבר התכנים ממערכת המאמר הישנה לחדשה כל המאמרים והתכנים יועברו בשלמותם. אך מספר התגובות שנספר בפרופיל אישי עשוי לרדת, מכיון שהמערכת החדשה סופרת תגובות בנפרד ממערכת הפורומים הרגילה. זו פעולה תקינה ומוכרת במערכת ואין מדובר באובדן תוכן, אלא בשינוי טכני בספירת ההודעות. תודה על הסבלנות וההבנה, וב"ה מובטחת חוויית שימוש טובה יותר לכל כותב וקורא! בברכה צוות ההנהלה

נר לרגלי

משתמש רשום
gemgem
הודעות
24
תודות
69
נקודות
19
האם יש נאמנות של הודאת בעל דין לומר על ממון שלו שהוא הקדישו קדושת הגוף, ולחייב את המשתמש במעילה וכו'?(כשאין לו מיגו)
והאם יש נאמנות של בע"ד לומר שהוא עשה קונם על החפץ (לא מדין ע"א)?
 
האם יש נאמנות של הודאת בעל דין לומר על ממון שלו שהוא הקדישו קדושת הגוף, ולחייב את המשתמש במעילה וכו'?(כשאין לו מיגו)
והאם יש נאמנות של בע"ד לומר שהוא עשה קונם על החפץ (לא מדין ע"א)?
לכאורה הודאת בע''ד זה רק לחייב את עצמו ולא לזכות, להודות שהקדיש קדושת הגוף זו זכות שזכה להקדיש לגבוה ואין בכלל הודאת בע''ד.
 
לעיקר הנדון, כמדו' עיקר דין הודאת בע''ד מהני רק למה שנוגע לחובתו ולא לגוף הסיפור, א''כ ננקוט דאינו שלו ודינו כהקדש בכל מאי דנוגע לחובתו, אבל לא יחשב כקודש כלל לולי דין ע''א, ובשום מקום לא מצאנו נאמנות הודאת בע''ד לגבי אחרים כלל, ומשו''ה בעני, כיון דהיה נאמן שהוא של העני גם אם אם היה עשיר ודאי דהוא נאמן, אבל על עצם הדבר להכריע שהוא קדוש קדוה''ג, בלא ראיה היה נראה דאין נאמן כלפי הדבר [כלפי אחרים, לגבי דידיה הו''ל שאחד''א].
 

הודעות מומלצות

[URL='https://forum-otzar-hatorah.co.i...​

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון