לכאו' גם זה אי''צ 'פרסום' אלא להודיע
ואומנם יש ליישב כונת כ''ת להנך פסולים דבעי פרסום כדי לפוסלם, מיהו עדיין הפרסום כאן קודם ועל ידו אינו מקיים המצוה, והשאלה היא שע''י הפרסום הוא קיים את המצוה.
ובהרחבה: ברמ''א באה''ע סי' א ס''ו 'היה הבן ממזר או חשו''ק קיים המצוה' [של פרו ורבו].
והב''ש בסקי''א מקשה דבס''ח מבואר דלא קיים, משום דממזר לא חי, ותירץ 'ואפשר הס''ח איירי כשאינו ידוע שהוא ממזר אז ממזר אינו חי אבל אם ידוע דהוא ממזר קיים האב פו''ר דאז חי'.
הרי דאם יפרסם שבנו ממזר קיים המצוה ע''י בנו, אבל אם לא יפרסם לא קיים.