אף בסעודת שבת ויו''ט הוא מחלוקת הראשונים אם צריך פת עי' בטור וב''י סי' רצא
מיהו התם קי''ל דבעי פת דוקא. אבל עכ''פ חזי' דאיכא סעודה שאינה לשם 'משתה ושמחה' דל''ב פת.
מ"מ בשבת ויו"ט שיש חיוב בכמה סעודות עצם קביעת כל סעודה בשעתא הוי קיום המצוה משא"כ בפורים נראה שלא כל אכילה תפטור ממצות משתה ושמחה אלא רק אם ייחד זאת לשם משתה ושמחה.
נראה שהמהר"ל חביב סבר שבפורים המשולש שמוקפים עושים משתה בשבת יש לעשות סעודה נוספת לכבוד פורים ולא די בסעודות שבת ואפילו פוסקי זמננו הגרש"ז ועוד שנקטו להחמיר לעשות משתה גם בשבת נקטו שיוסיף משהו בסעודה ולא די בסעודה עצמה (משא"כ ביו"ט שחל בשבת).
נראה שהמהר"ל חביב סבר שבפורים המשולש שמוקפים עושים משתה בשבת יש לעשות סעודה נוספת לכבוד פורים ולא די בסעודות שבת ואפילו פוסקי זמננו הגרש"ז ועוד שנקטו להחמיר לעשות משתה גם בשבת נקטו שיוסיף משהו בסעודה ולא די בסעודה עצמה (משא"כ ביו"ט שחל בשבת).