כבר דנו האחרונים אם רה"י של ג' מחיצות הפרוצה במילואה חשובה הפסק לשאר דיני התורה לענין כלאים או צואה.
ואמנם יל"ע אם ננקוט דלא מהני ומדרבנן בעי' תיקון אי יועיל שם תיקון קורה שאינו משום מחיצה רק היכר , ובפשוטו נר' דלענין צואה לא יהני דמה יוסיף הך היכרא לענין זה שלא יהיה נראה כרשות א' ולא מצינו דמהני היכר זה רק לענין שלא יחשב פתוח לגמרי ודמיא לרה"ר דעלמא, ולענין כלאים ג"כ צ"ע אי מהני תיקון קורה (אי נימא שביטלו דין רה"י מדרבנן בג' מחיצות אף בכלאים).
ואמנם לחי למה דקיי"ל דמשום מחיצה הוא פשוט דמהני דנר' דמהני אף בכלאים מדאוריי' וכ"ש לענין תיקון דרבנן], אבל אם נימא כן נמצא לפי"ז דדין כלאים חמור משבת שלא יועיל שם רק ע"י תיקון לחי ואין משמע כן ולכאו' נר' דמוכח מזה דמדרבנן לא הצריכו תיקון כל עיקר, ויש נפק"מ בכ"ז לד' הרמ' דמה"ת בג' מחיצות וקורה אינו רה"י שלא יותר שם כלאים וצואה, וצ"ע.
ואמנם יל"ע אם ננקוט דלא מהני ומדרבנן בעי' תיקון אי יועיל שם תיקון קורה שאינו משום מחיצה רק היכר , ובפשוטו נר' דלענין צואה לא יהני דמה יוסיף הך היכרא לענין זה שלא יהיה נראה כרשות א' ולא מצינו דמהני היכר זה רק לענין שלא יחשב פתוח לגמרי ודמיא לרה"ר דעלמא, ולענין כלאים ג"כ צ"ע אי מהני תיקון קורה (אי נימא שביטלו דין רה"י מדרבנן בג' מחיצות אף בכלאים).
ואמנם לחי למה דקיי"ל דמשום מחיצה הוא פשוט דמהני דנר' דמהני אף בכלאים מדאוריי' וכ"ש לענין תיקון דרבנן], אבל אם נימא כן נמצא לפי"ז דדין כלאים חמור משבת שלא יועיל שם רק ע"י תיקון לחי ואין משמע כן ולכאו' נר' דמוכח מזה דמדרבנן לא הצריכו תיקון כל עיקר, ויש נפק"מ בכ"ז לד' הרמ' דמה"ת בג' מחיצות וקורה אינו רה"י שלא יותר שם כלאים וצואה, וצ"ע.