גיל הנעורים | פורום אוצר התורה גיל הנעורים | פורום אוצר התורה

גיל הנעורים

י"ג מידות

משתמש מוביל
פרסם 15 מאמרים!
הודעות
801
תודות
1,843
נקודות
302
בהמשך ל
אני רוצה להתיעץ בנושא שמציק לי רבות.
וכמובן אשמח למעקב צמוד של ההנהלה לאשכול זה.
כידוע לגבי שינוי מילדות אצל הבנות עובר תחת ליווי צמוד של ההורים.
אבל אצל הבחורים זהו נושא שאסור לדבר איתם.
ושאלתי האם זה נכון?
כיצד כן אפשר לפתוח איתם את הנושא העדין הזה?
 
בהמשך ל
אני רוצה להתיעץ בנושא שמציק לי רבות.
וכמובן אשמח למעקב צמוד של ההנהלה לאשכול זה.
כידוע לגבי שינוי מילדות אצל הבנות עובר תחת ליווי צמוד של ההורים.
אבל אצל הבחורים זהו נושא שאסור לדבר איתם.
ושאלתי האם זה נכון?
כיצד כן אפשר לפתוח איתם את הנושא העדין הזה?
כשמתחילים מגיל 0, ומלווים את הגדילה, אין שאלה...
 
כידוע לגבי שינוי מילדות אצל הבנות עובר תחת ליווי צמוד של ההורים.

אבל אצל הבחורים זהו נושא שאסור לדבר איתם.

כשמתחילים מגיל 0, ומלווים את הגדילה, אין שאלה...
כלומר, כשישוו הבנים לבנות - לא תהיה שאלה;
כיצד כן אפשר לפתוח איתם את הנושא העדין הזה?
 
בהמשך ל
אני רוצה להתיעץ בנושא שמציק לי רבות.
וכמובן אשמח למעקב צמוד של ההנהלה לאשכול זה.
כידוע לגבי שינוי מילדות אצל הבנות עובר תחת ליווי צמוד של ההורים.
אבל אצל הבחורים זהו נושא שאסור לדבר איתם.
ושאלתי האם זה נכון?
כיצד כן אפשר לפתוח איתם את הנושא העדין הזה?
למה אסור?
חובה על כל אב לדבר עם בניו, כן עשה אבי מורי שיחי', וכן אעשה בעז"ה לילדי.
 
זה שהורגלו שלא מדברים על זה לא קרא בטעות התפיסה היא שאם ידברו על זה זה עצמו יכול לגרום לבעיות,
ברם אמת הדבר שאם לא ידברו ע"ז גם יכולות להיות מכשולות,
לכן צריך לראות כל אדם לגופו ואין דומה איש לרעהו.
(לדעתי כל הנהגה מסורתית יש בה הגיון רב רק שוב צריך לדעת כל מקרה לגופו)
 
אני חושב שנחלקו בזה גדולי הרבנים מכל חוגי העדות, וכל עדה יש לה דרך משלה.
מובן מאליו שאי אפשר שבחור יגיע לישיבה ויתוודע שאינו בר שיח בישיבה, או לחילופין ידבר דיבורים שיגרמו אי נעימות בשבילו.

זה תלוי אף בנפש האדם, והכי חשוב זה בגיל שמתחילים שאלות לא לדחות אלא להסביר.
 
בשנים האחרונות חל שינוי עצום בתחום.
ישנם גם הדרכות מפורטות מתי, מה ואיך לדבר.
כמובן שאין כאן המקום לפורטם.

ישנם מומחים המוסרים על כך הרצאה/ות מוסדרות וברורות.
יש הבדל בתוכן ואופי ההדרכה בין הציבור בליטאי לציבור החסידי.
לציבור הליטאי התקיימו לאחרונה הרצאות בתחום ע"י הרב פליקסין.
ורק לאחרונה ממש התקיימו 3 הרצאות בענין לציבור החסידי ע"י הרב יחזקאל שובקס.

אני מניח שישנם עוד מומחים היודעים לייעץ מנסיונם איך להדריך, מתי, ומה.

שנזכה לגדל את צאצאינו בקדושה ובטהרה.
 
לפי הידוע לי, זהו נושא מורכב המונח כל העת על שולחנם של גדולים ומקצועיים, יש בזה כמה דרכים המתחלקים עפ"י רוב בין הקהילות והמשפחות.
אמנם כל מקרה הוא לגופו ואין להכליל בנושא זה.
 
הערה אחת נפלאה בעניין [אולי קצת ארוכה וסליחה מראש]

לצערינו נוצרה סטיגמה אצלינו וממילא אצל הדור הצעיר שכל פעם שמזכירים "שמירת העיניים" "קדושה" "יסוד" וכל כה"ג מיד עולה לראש כך וכך, נתקלתי בזה כשדיברתי פעם עם קבוצת בחורים על 'קדושה' ומיד כולם התחייכו בחיוך נבוך השמור ל...
זה מצב שאינו נכון ואינו אידיאלי כלל וכלל.
אתן דוגמא אחת לגישה בריאה יותר ודון מינה ואוקי באתרא - שמירת העיניים:
שמירת העיניים פירושו שהאדם אינו נותן דרור לעיניו ולא כל דבר שהוא רואה מסיט אותו ממה שהוא עסוק בו, ישנו אדם שהולך ברחוב וכל מה שהוא רואה מפריע לו, זה לא תקין ולא כשיר.
אתן דוגמאות לראיות שעלולות להפריע -
רכב מנקר עיניים שכל כולו מיועד להשיג רושם.
ילדים רבים [מלשון מריבה].
מוצר משכנע בחנות סמוכה [ממתקים או כל שאר מרעין בישין מר כדא"ל]
אדם שהולך ברחוב צריך להיות ממוקד מטרה [ - קדושה] ולא כל דבר שנמצא שם צריך להיכנס לו לראש.
שמעתי בשם הינוקא שאמר שצריך לשמור את העיניים ממעשה בשר ודם, זו הקצנה כמובן אך הרעיון הוא אחד.
מאחר וזהו עניין שמירת העיניים הגיוני שיצרא דעריות שהוא חזק מאד משנה מאד ומשפיע מאד, כיון שהוא גירוי חזק יותר משאר הגירויים שהזכרתי, אך לא הוא לשד העצם של הרעיון.
מקוה שהובנתי.
 
הערה אחת נפלאה בעניין [אולי קצת ארוכה וסליחה מראש]

לצערינו נוצרה סטיגמה אצלינו וממילא אצל הדור הצעיר שכל פעם שמזכירים "שמירת העיניים" "קדושה" "יסוד" וכל כה"ג מיד עולה לראש כך וכך, נתקלתי בזה כשדיברתי פעם עם קבוצת בחורים על 'קדושה' ומיד כולם התחייכו בחיוך נבוך השמור ל...
זה מצב שאינו נכון ואינו אידיאלי כלל וכלל.
אתן דוגמא אחת לגישה בריאה יותר ודון מינה ואוקי באתרא - שמירת העיניים:
שמירת העיניים פירושו שהאדם אינו נותן דרור לעיניו ולא כל דבר שהוא רואה מסיט אותו ממה שהוא עסוק בו, ישנו אדם שהולך ברחוב וכל מה שהוא רואה מפריע לו, זה לא תקין ולא כשיר.
אתן דוגמאות לראיות שעלולות להפריע -
רכב מנקר עיניים שכל כולו מיועד להשיג רושם.
ילדים רבים [מלשון מריבה].
מוצר משכנע בחנות סמוכה [ממתקים או כל שאר מרעין בישין מר כדא"ל]
אדם שהולך ברחוב צריך להיות ממוקד מטרה [ - קדושה] ולא כל דבר שנמצא שם צריך להיכנס לו לראש.
שמעתי בשם הינוקא שאמר שצריך לשמור את העיניים ממעשה בשר ודם, זו הקצנה כמובן אך הרעיון הוא אחד.
מאחר וזהו עניין שמירת העיניים הגיוני שיצרא דעריות שהוא חזק מאד משנה מאד ומשפיע מאד, כיון שהוא גירוי חזק יותר משאר הגירויים שהזכרתי, אך לא הוא לשד העצם של הרעיון.
מקוה שהובנתי.
חמוד מאוד.
מוטעה מאוד.
 
אפשר להביא כל מיני רעיונות לשמירת עינים.
אבל מה לעשות שכוונת חז"ל היא על קדושה ויסוד.
וְלֹא תָתוּרוּ אַחֲרֵי לְבַבְכֶם וְאַחֲרֵי עֵינֵיכֶם אֲשֶׁר אַתֶּם זֹנִים אַחֲרֵיהֶם
זה הכוונה של שמירת עינים.
כל רעיון אחר זה חמוד ונחמד אבל מסית מהמטרה.
 
מה לעשות שכוונת חז"ל היא על קדושה ויסוד.
וְלֹא תָתוּרוּ אַחֲרֵי לְבַבְכֶם וְאַחֲרֵי עֵינֵיכֶם אֲשֶׁר אַתֶּם זֹנִים אַחֲרֵיהֶם
זה הכוונה של שמירת עינים.
בספר החינוך שם מפרש להאי קרא על כל תאוות העולם הזה
 
אפשר להביא כל מיני רעיונות לשמירת עינים.
אבל מה לעשות שכוונת חז"ל היא על קדושה ויסוד.
וְלֹא תָתוּרוּ אַחֲרֵי לְבַבְכֶם וְאַחֲרֵי עֵינֵיכֶם אֲשֶׁר אַתֶּם זֹנִים אַחֲרֵיהֶם
זה הכוונה של שמירת עינים.
כל רעיון אחר זה חמוד ונחמד אבל מסית מהמטרה.
אחרי לבבכם אמרו חז"ל זו מינות.
וגם זה בכלל "אתם זונים".
 
חזור
חלק עליון