קדושים - גדרי ערלה בחו"ל, תי' לקו' השמעתתא | ויקרא קדושים - גדרי ערלה בחו"ל, תי' לקו' השמעתתא | ויקרא
  • שדרוג מדור המאמרים – מידע חשוב! לכל חו"ר הפורום שליט"א אנו שמחים לעדכן כי בעקבות בקשות רבות מצד הכותבים, מערכת המאמרים באתר עומדת בפני שדרוג גדול שיעניק חויית קריאה, תגובה וניהול מתקדמת יותר כולל סטטיסטיקות מאמרים תגובות ועוד ועוד. בשלב זה אנחנו מעבירים את מאות המאמרים למדור המשודרג. ואי לכך מדור המאמרים הנוכחי נחסם לפרסום מאמרים חדשים ותגובות, עד לפתיחתו הרשמית של המדור החדש בשבוע הבא בעזרת ה'. לתשומת לבכם: בעקבות מעבר התכנים ממערכת המאמר הישנה לחדשה כל המאמרים והתכנים יועברו בשלמותם. אך מספר התגובות שנספר בפרופיל אישי עשוי לרדת, מכיון שהמערכת החדשה סופרת תגובות בנפרד ממערכת הפורומים הרגילה. זו פעולה תקינה ומוכרת במערכת ואין מדובר באובדן תוכן, אלא בשינוי טכני בספירת ההודעות. תודה על הסבלנות וההבנה, וב"ה מובטחת חוויית שימוש טובה יותר לכל כותב וקורא! בברכה צוות ההנהלה

ממגד שמים

משתמש ותיק
gemgemgemgem
פרסם 5 מאמרים
הודעות
445
תודות
1,098
נקודות
207
הש"ש הפליא איך בחו"ל - למאי דקיי"ל ערלה בחו"ל הלכה למשה מסיני, ונאמרה ההלכה שספק ערלה מותר, מספרת הגמ' שהיו אמוראים שלחו זה לזה ערלה מחמת שהמקבל לא ידע מזה.

והק' שהרי מעצם הנתינה עובר הנותן באיסור הנאה שנהנה מהערלה כמבו' בתוס' ריש פרק כל שעה שלשלוח מתנה באיסור הנאה אסור?
והרי אצל הנותן חפץ זה הוא ודאי ערלה !

ואולי, ויתכן שזה קצת יומרני [-הצעתי זאת לחברי מג"ש חשוב באחת הישיבות החשובות בי-ם והיכני מאה עוכלי בעוכלא]
שבתוך ההלממ"ס מונח שמותר ליתן למי שאינו יודע, ובע"כ שירד חלק האיסור הזה ג"כ מצד הנותן.

בדומה לזה יש לתרץ קו' השפת אמת ביורה דעה סימן רצד של ערלה שהק' איך כ' המג"א ששרי ליטול ערלה ספק לאתרוג והרי זה ספק בקיום המצוה ולהנ"ל אשה"ט ויל"ע בזה.
 

הודעות מומלצות

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון