פסח, חודש ניסן - בגדרי מנוי על הקרבן פסח. | ענייני דיומא פסח, חודש ניסן - בגדרי מנוי על הקרבן פסח. | ענייני דיומא
  • שדרוג מדור המאמרים – מידע חשוב! לכל חו"ר הפורום שליט"א אנו שמחים לעדכן כי בעקבות בקשות רבות מצד הכותבים, מערכת המאמרים באתר עומדת בפני שדרוג גדול שיעניק חויית קריאה, תגובה וניהול מתקדמת יותר כולל סטטיסטיקות מאמרים תגובות ועוד ועוד. בשלב זה אנחנו מעבירים את מאות המאמרים למדור המשודרג. ואי לכך מדור המאמרים הנוכחי נחסם לפרסום מאמרים חדשים ותגובות, עד לפתיחתו הרשמית של המדור החדש בשבוע הבא בעזרת ה'. לתשומת לבכם: בעקבות מעבר התכנים ממערכת המאמר הישנה לחדשה כל המאמרים והתכנים יועברו בשלמותם. אך מספר התגובות שנספר בפרופיל אישי עשוי לרדת, מכיון שהמערכת החדשה סופרת תגובות בנפרד ממערכת הפורומים הרגילה. זו פעולה תקינה ומוכרת במערכת ואין מדובר באובדן תוכן, אלא בשינוי טכני בספירת ההודעות. תודה על הסבלנות וההבנה, וב"ה מובטחת חוויית שימוש טובה יותר לכל כותב וקורא! בברכה צוות ההנהלה

ממגד שמים

משתמש ותיק
gemgemgemgem
פרסם 5 מאמרים
הודעות
437
תודות
1,092
נקודות
207
נסתפקתי מהי חלות "מנוי" שחל על הקרבן
הלא מבואר במשנה נמנין ומושכין את ידיהם ממנו עד שישחט- ש"מ אין עדיין משה גמור וחלוט.
כמו"כ מצינו משמעות מוצקה בירו' שאין המנוי מוגדר כמקח שאסור בשבת [-עוד מעבר לצורך מצווה שיש בזה ]
ומכל הלין מרגיש שעניין להיות מנוי הוא ממשפחת הריצוי וניחותא דבעלים וצ"ע
 
ועי' בחי' מרין רי"ז הלוי הל' קרבן פסח, דהמינוי הוא שיהא לו קנין ממון בהקרבן.
י"מ בדברי הגרי"ז שיש ב' דינים - עי' נחמת ישורון,

והחזו"א נוקט שאין קנין ממוני, וראייתו מזה שהאדון יכול למנות את עבדו.

ועי' שער הקרבן להרב קרפט זללה"ה.
 
ועי' בחי' מרין רי"ז הלוי הל' קרבן פסח, דהמינוי הוא שיהא לו קנין ממון בהקרבן.
וק"ק לי א. א"כ היאך חל מינו בפה בלי מעש"ק
ב. בשבת קמ"ח אריו"ח שמקדיש אדם פסחו בי"ד שחל בשבת -ודחי שאין ראי' מהברייתא -יען אפ"ל דקאי על מינוי בקרבן חבירו, ואי נימא שזה ג"כ מעניין הקנאה -א"כ מה בין קנאו חבירו או קנאו לשמים וצ"ת ולע"ע
 

הודעות מומלצות

רבי חיים הלברשטאם מצאנז...​

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון