חידה פרשת שבוע - ברכת קונה עבד כנעני | אוצר החידות חידה פרשת שבוע - ברכת קונה עבד כנעני | אוצר החידות
  • שדרוג מדור המאמרים – מידע חשוב! לכל חו"ר הפורום שליט"א אנו שמחים לעדכן כי בעקבות בקשות רבות מצד הכותבים, מערכת המאמרים באתר עומדת בפני שדרוג גדול שיעניק חויית קריאה, תגובה וניהול מתקדמת יותר כולל סטטיסטיקות מאמרים תגובות ועוד ועוד. בשלב זה אנחנו מעבירים את מאות המאמרים למדור המשודרג. ואי לכך מדור המאמרים הנוכחי נחסם לפרסום מאמרים חדשים ותגובות, עד לפתיחתו הרשמית של המדור החדש בשבוע הבא בעזרת ה'. לתשומת לבכם: בעקבות מעבר התכנים ממערכת המאמר הישנה לחדשה כל המאמרים והתכנים יועברו בשלמותם. אך מספר התגובות שנספר בפרופיל אישי עשוי לרדת, מכיון שהמערכת החדשה סופרת תגובות בנפרד ממערכת הפורומים הרגילה. זו פעולה תקינה ומוכרת במערכת ואין מדובר באובדן תוכן, אלא בשינוי טכני בספירת ההודעות. תודה על הסבלנות וההבנה, וב"ה מובטחת חוויית שימוש טובה יותר לכל כותב וקורא! בברכה צוות ההנהלה
פִּתָרוֹן
רחום רחם וזכור אדון העבד הזה לשמוח במעשיו ולהשתעבד בו ובבניו אחריו כאמור והתנחלתם אותם לבניכם אחריכם לרשת אחוזה לעולם בהם תעבודו. ברוך אתה ה' הטוב והמטיב.

או בארמית-
רחמנא לדכריה למארי עבדא דא למחדי בעובדוהי ולאתשעבדוהי ביה ובבניה בתריה כעניינא דאמר קרא... ברוך אתה ה' הטוב והמטיב.

מקור
שציוונו להכניסו בבריתו של אברהם אבינו.
קצת יותר מדויק-
על המילה עצמה מברך 'בא"י אמ"ה אקב"ו על מילת העבדים' או 'בא"י אמ"ה אקב"ו למול את העבדים' (מח' ראשונים)
ואח"כ מברך 'בא"י אמ"ה אקב"ו למול את העבדים ולהטיף מהם דם ברית שאילמלא דם ברית חוקות שמים וארץ לא נתקיימו שנאמר אם לא בריתי יומם ולילה חוקות שמים וארץ לא שמתי בא"י כורת הברית'

ולדעת הרמב"ן והנימו"י ביבמות מברך על טבילתו 'על הטבילה'
 
רחום רחם וזכור אדון העבד הזה לשמוח במעשיו ולהשתעבד בו ובבניו אחריו כאמור והתנחלתם אותם לבניכם אחריכם לרשת אחוזה לעולם בהם תעבודו. ברוך אתה ה' הטוב והמטיב.

או בארמית-
רחמנא לדכריה למארי עבדא דא למחדי בעובדוהי ולאתשעבדוהי ביה ובבניה בתריה כעניינא דאמר קרא... ברוך אתה ה' הטוב והמטיב.

מקור
 
פִּתָרוֹן
רחום רחם וזכור אדון העבד הזה לשמוח במעשיו ולהשתעבד בו ובבניו אחריו כאמור והתנחלתם אותם לבניכם אחריכם לרשת אחוזה לעולם בהם תעבודו. ברוך אתה ה' הטוב והמטיב.

או בארמית-
רחמנא לדכריה למארי עבדא דא למחדי בעובדוהי ולאתשעבדוהי ביה ובבניה בתריה כעניינא דאמר קרא... ברוך אתה ה' הטוב והמטיב.

מקור
הברכה היא הטוב והמטיב,
כל השאר מסתבר הוא הקדמה, ולא חלק מהברכה,
כמו הצור תמים פעלו, שלפני דיין האמת.
 
הברכה היא הטוב והמטיב,
כל השאר מסתבר הוא הקדמה, ולא חלק מהברכה,
כמו הצור תמים פעלו, שלפני דיין האמת.
שם דיין האמת הוא ברכה ארוכה [בא''י אמ''ה], ולכן פשיטא שההקדמה אינו חלק מהברכה
אולם הכא שיש ברכה רק של 'ברוך אתה ה' ' ע''כ דההתחלה היא חלק מהברכה דלא מצינו בשום מקום ברכה כזו
[ומה שבאמת אינו פותח בברוך שמא משום שהאומרים אותו היו מסמיכים אותו לברכת המילה או משהו כזה]
 

הודעות מומלצות

[URL='https://forum-otzar-hatorah.co.i...​

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון