וגם יש אפשרות בהיתר, שהנה כתב הריטב"א הנ"ל שבמעשר שני למ"ד שלא יוצאים כי זה ממון גבוה,
לא אמרינן שקנאה בלעיסה, כיון שהשולחן גבוה נותן לו לאכול זאת - אין זה גזילה,
ולפי"ז לכאורה אם אכל חוץ לירושלים - כן קנה בשינוי,
אלא שחוץ לירושלים בלא"ה לא יוצא, כי זו עבירה.
אכן הגרד"ל שליט"א אמר שספק רבעי בחו"ל - אפי' שמותר לאכול חוץ לירושלים, אבל הוא נשאר ממון גבוה,
ולפי"ז יש מקרה שאכל מצה שנקנתה בדמי ספק רבעי חוץ לירושלים,
ואם בלע - ספק שלא יצא [וגם כגון שעיקר ההלכה היא שזה כן רבעי, ורק שבחו"ל מותר כיון שכל המיקל בארץ הלכה כמותו בחו"ל].
אבל אם אכל כדרכו - קנה בשינוי בלעיסה.
וזה גם לפי הרא"ש שגזל מצה ולעס אינו יוצא,
אי נימא שגם הרא"ש מודה שלעיסה חשיב שינוי,
ורק שזו מצווה הבאה בעבירה כמש"כ הביאור הלכה,
אבל כאן אין עבירה.
הגרד"ל כתב שכל דברי הריטב"א חולקים על הרמב"ם לפי מה שהוכיח ממנו הגר"ח,
שמעשר שני ממון גבוה אין זה בעלות, אלא דין שהתורה לא נותנת להדיוט כוח בעלות, מחמת קדושתו,
ואז לא שייך שהשינוי יפקיע את זה.