קידושין - ביאור הסברא באין שתי ידים זוכות כאחד | ים התלמוד קידושין - ביאור הסברא באין שתי ידים זוכות כאחד | ים התלמוד

קידושין ביאור הסברא באין שתי ידים זוכות כאחד (1 צופה)

צריך ביאור

משתמש רשום
הודעות
35
תודות
55
נקודות
18
במשנה בקידושין דף מ"ג: מבואר שנחלקו רבי יהודה ורבנן האם נערה המאורסה שמתגרשת מי מקבל את גיטה לדעת רבנן או היא או אביה ולדעת רבי יהודה רק אביה זכאי בקבלת גיטה ד"אין שתי ידיים זוכות כאחד" ויל"ע מה הסברא בזה שאין שתי ידיים זוכות כאחד ואם נבין את סברא זו כדי צרכה יל"ע מה הטעם של רבנן דפליגי על רבי יהודה בסברא זו?
 
לענ''ד ברש''י על אתר:
היא ואביה - או היא או אביה היא שהרי גדולה היא ויש לה יד ואמרה תורה ונתן בידה ואביה שהתורה זיכתה לו לקבל קידושיה אתקשר יציאה להוייה ודוקא נערה אבל קטנה אביה ולא היא ודוקא מן האירוסין אבל מן הנישואין היא ולא אביה דמשנשאת אין לאביה רשות בה:

אין שתי ידים זוכות כאחד - בגוף אחד:

והנה נ''ל לענ''ד שדבריו הק' של רש''י מעלים שיש ב' אופני הסברה בכח קבלת הגט.
א. פעולה של גירושין
ב. כח שפועל שיהיה גירושין

אם מדובר בפעולת גירושין, יכול להיות ששתי ידיים יוכלו לעשות זאת, שהרי זה נפעל אצל כ''א מהם.
אמנם אם זה רק כח לפעול, הרי זה ע''ד שישלח שני שלוחים להקריב עליו ק''פ או לערב עליו שרק אחד יוכל לפעול את העניין.
ויש להאריך בכ''ז
 

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון