פסח, חודש ניסן - בדברי הרמב"ם להוסיף בסיפור יצ"מ את הנסים שנעשו ע"י משה רבינו. | ענייני דיומא פסח, חודש ניסן - בדברי הרמב"ם להוסיף בסיפור יצ"מ את הנסים שנעשו ע"י משה רבינו. | ענייני דיומא
  • שדרוג מדור המאמרים – מידע חשוב! לכל חו"ר הפורום שליט"א אנו שמחים לעדכן כי בעקבות בקשות רבות מצד הכותבים, מערכת המאמרים באתר עומדת בפני שדרוג גדול שיעניק חויית קריאה, תגובה וניהול מתקדמת יותר כולל סטטיסטיקות מאמרים תגובות ועוד ועוד. בשלב זה אנחנו מעבירים את מאות המאמרים למדור המשודרג. ואי לכך מדור המאמרים הנוכחי נחסם לפרסום מאמרים חדשים ותגובות, עד לפתיחתו הרשמית של המדור החדש בשבוע הבא בעזרת ה'. לתשומת לבכם: בעקבות מעבר התכנים ממערכת המאמר הישנה לחדשה כל המאמרים והתכנים יועברו בשלמותם. אך מספר התגובות שנספר בפרופיל אישי עשוי לרדת, מכיון שהמערכת החדשה סופרת תגובות בנפרד ממערכת הפורומים הרגילה. זו פעולה תקינה ומוכרת במערכת ואין מדובר באובדן תוכן, אלא בשינוי טכני בספירת ההודעות. תודה על הסבלנות וההבנה, וב"ה מובטחת חוויית שימוש טובה יותר לכל כותב וקורא! בברכה צוות ההנהלה

לענ"ד

משתמש רגיל
gemgemgem
הודעות
77
תודות
203
נקודות
30
הרמב"ם בהלכות חמץ ומצה פ"ז ה"ב כתב וז"ל:
אם היה הבן גדול וחכם מודיעו מה שאירע לנו במצרים ונסים שנעשו לנו ע"י משה רבינו הכל לפי דעתו של בן.

וצ"ע מה המקור של הרמב"ם?
ואולי באמת אין ענין במשה רבינו,
אלא פשוט זה חלק מהסיפור.
ולא רצה הרמב"ם להאריך ולכתוב עשר המכות וכו',
לכן כתב כל הנסים שנעשו וכו'.

ועוד צ"ע שאם זה חלק מהגדה, למה בעל ההגדה לא הזכיר את משה רבינו.

ובזה שמעתי לתרץ שכדי שלא נבוא להתבלבל,
שח"ו משה רבינו היה כוח נפרד שעשה את הנסים ולא הקב"ה לכן מזכירים רק את הקב"ה.
ולפי זה מובן הרמב"ם שבתחילה שמדבר על בן קטן או טיפש לא מזכיר את משה רבי'.
ורק בבן גדול וחכם כתב נסים שנעשו לנו ע"י משה רבינו.
שאין חשש שיחשוב חלילה שהיה כוח נפרד.
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

שמעתי פעם בשם אחד מגדולי הדורות,
שעיקר יצר הרע...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון