התחיל המכה בר"ח אדר, וכיון דר"ח אדר היה ברביעי בשבת, אם כן מבואר הא דכתיב בקרא שלשת ושלשת, ולא כתיב ששה ימים, באשר שחושך התחיל בר"ח אדר שהיה ברביעי בשבת, והיה משמש שלשה ימים הראשונים ג' ימים רצופים, דהיינו ד' ה' ו', ושבת שלא היה חושך הפסיק, ואח"כ שוב היה חושך שלשה ימים א' ב' ג'. וזה שכתב רש"י שלשת ימים שלוש של ימים, שהיה הפסק בין ג' ימים הראשונים לג' האחרונים, דלכך לא כתיב ששה ימים, כי כל שלשת היו רצופין, משא"כ הששה ימים לא היו רצופים כנ"ל. (חוט המשולש לה"ר אשר לעמל ב"ר יהודה זעלקי הלוי מגלוגא ז"ל)