- הודעות
- 2,000
- תודות
- 5,083
- נקודות
- 327
אז נניח שיידיש וערבית זהים?
מישהו יאמר שיש ענין לדבר בערבית ולא בעברית?
אז נניח שיידיש וערבית זהים?
רוב מי שאוחז שצריך לדבר באידיש ולא בעברית, אין זה כל כך משום מעלת האידיש אלא מפני חיסרון העברית.אז נניח שיידיש וערבית זהים?
מישהו יאמר שיש ענין לדבר בערבית ולא בעברית?
שנחזור לקרוא מחדש את האשכול על מעלת היידיש?רוב מי שאוחז שצריך לדבר באידיש ולא בעברית, אין זה כל כך משום מעלת האידיש אלא מפני חיסרון העברית.
בוודאי שיש מעלה באידיש, אלא שאותם הטוענים שצריך לדבר רק באידיש הוא כמו שכתבתי, שאין זה רק מפני מעלת האידיש.
יותר מערבית? מה היא?
לו יהי.
הבת עין אמר שהדיבור בשפה הערבית מטמא את האדם!
היכן
יתכן לפרש את הדבר על פי דבר מחודש מאוד שראיתי בשם משמואל [דברים שנת תרעט]היכן
[הרי הדבר צ''ע, דרבותינו הראשונים אשר מפיהם אנו חיים, דיברו אף כתבו, אף פירשו את התורה בשפה זו].
מובא בלקוטים בבית עין החדש.היכן
[הרי הדבר צ''ע, דרבותינו הראשונים אשר מפיהם אנו חיים, דיברו אף כתבו, אף פירשו את התורה בשפה זו].
ליקוטים אלו מוסמכים?
ואז נראה מי המקור
כוונת כ''ת לשאול איך יכול להיות שזו לשון הקודש שנשתשבשה?
כן.
שמא כן נבראה, כלשון הקודש בשיבוש
יעו' משכ''ל
אך מה נעשה שכ''כ מהר''ש פאדווה ועוד הרבה מן הקדמונים. ומצוה ליישבהאמת דצל''ע על דברי מהר''ש פאדווה [וגם על הרמ''א שבסוף דבריו דן להסכים עם המהר''ש, אלא דמכל מקום חזרה ונהפכה ללשון בפנ''ע]
דהרי להדיא אמרו בסנהדרין דל''ח ע''ב
'אדם הראשון בלשון ארמי סיפר'
ומי הספיק לשבש לה''ק כ''כ?
וצריך עיון
והוא דבר תמוה על פניו, אומנם יש להראות לו פנים עפי''ד רבותינו עפ''י הסוד, אך אכ''מ.
יכול להיות שיש עניין שיהיה לשון דומה שלא יהיה בה הקדושה
מחלוקת גדולה אם אין מכירים או אין מזדקקין [ולדעה השניה אינו טעם]