כתב ה'אבן עזרא' בספרו 'שפה ברורה'
'והנה אחפש בתחילה איזו הלשון ראשה לכל הלשונות רבים אמרו כי לשון ארמית קדמונית וככה תולדת כל אדם לדבר בה בלי מלמד, ואם יושם הנולד במדבר אין אדם בו רק מניקת אילמת שתניקהו, ידבר לשון ארמית, כי בעבור שמלמד היונק לשון נכרית תשכיחהו לשון התולדה, ואלה דברי תוהו כי הדבר שהוא במקרה לא ישכח התולדת שהוא בשורה, ועוד כי לשון הקודש ולשון ארמית ולשון קדר שפה אחת היתה ודברים אחדים, והיה אותיות הגרון בשלושתם רחבו וירחיבו לדבר בהם כו', ועוד כי הרוב בשמות וגם בפעלים באלה הג' לשונות שוה באתיות או הם קרובים הלא תראה וידברו הכשדים למלך ארמית, מלכא הוא מגזרת מלך, לעולמין מלעולם"
ובפירושו בכמה מקומות מסביר את המילים בפסוק עפ''י לשון 'ערבית'
וכתב ע''ז בסוף פירושו לשיה''ש,
"והעומד ע''ז החיבור אולי יתמה למה אומר כאן בלשון ישמעאל, בעבור קוצר דעתינו כי לא נדע מלשון הקודש כי אם הכתוב במקרא שהוצרכו הנביאים לדבר ומה שלא הוצרכו לא נדע שמו ובעבור היות לשון ישמעאל קרוב מאוד ללה''ק כי בניניו ואותיותיו וכו' דרך אחת לשתיהן וכן בחשבון, ויותר מחצי הלשון ימצא כמוהו בלה''ק על כן כל מילה שלא נמצא לה חבר במקרא ויש דומה בלשון ישמעאל נאמר אולי פירושה כן אע''פ שהדבר בספק''.
וכן הוא בכ''מ בפירושו, לדוגמה: בפרשת ויצא [פ''ל פל''ז] '' והגאון אמר כי לוז שקדים בעבור שנקרא כן בלשון ישמעאל, כי הב' לשונות והארמית ממשפחה אחת היו''