עירובין - שכרותו של לוט | פורום אוצר התורה עירובין - שכרותו של לוט | פורום אוצר התורה

עירובין שכרותו של לוט

הצעיר שבחבורה

בית המדרש/הלכה ומנהג
חבר צוות
מנהל תוכן
מנהל פורום
פרסם 5 מאמרים
הודעות
994
תודות
2,250
נקודות
277
סה,א
אמר רבי חנינא ל"ש אלא שלא הגיע לשכרותו של לוט אבל הגיע לשכרותו של לוט פטור מכולם:
לכאו' נח היה הראשון להגיע לשכרותו של לוט, כי שיכור כזה אינו נענש על מעשיו [ובאמת יל"ע למה קוראים לזה שכרותו של לוט ולא שכרותו של נח]
 
לכאו' נח היה הראשון להגיע לשכרותו של לוט, כי שיכור כזה אינו נענש על מעשיו [ובאמת יל"ע למה קוראים לזה שכרותו של לוט ולא שכרותו של נח]
ואולי דבפרשת נח גבי שכרותו של נח "ויקץ נח ניינו וידע את אשר עשה לו בנו הקטן" לפחות ידע נח בשעת מעשה מה נעשה לו ע"י בנו הקטן. זאת אומרת ששכרותו של נח היתה פחותה משכרותו של לוט שלא ידע בשכבה ובקומה.
 
"ויקץ נח ניינו וידע את אשר עשה לו בנו הקטן" לפחות ידע נח בשעת מעשה מה נעשה לו ע"י בנו הקטן.
תראה את לשון הפסוק, נודע לו רק אח"כ כשהוא קץ מיינו
 
תראה את לשון הפסוק, נודע לו רק אח"כ כשהוא קץ מיינו
ההגדרה של שיכור כלוט כמדומני בתשב"ץ איני זוכר כרגע מקומו
דאם אחר שנתפקח הוא זוכר מה עשה או לא יעוי"ש
מבוא בנושאי כלים שו"ע אבה"ע סי' קכא'
 
נערך לאחרונה:
ההגדרה של שיכור כלוט כמדומני בתשב"ץ איני זוכר כרגע מקומו
דאם אחר שנתפקח הוא זוכר מה עשה או לא יעוי"ש
מבוא בנושאי כלים שו"ע אבה"ע סי' קכא'
הרמב”ם פרק כט מהלכות מכירה מגדיר את שכרותו של לוט וז"ל "השכור מקחו מקח וממכרו ממכר ומתנותיו קיימים, ואם הגיע לשכרותו של לוט והוא השכור שעושה ואינו יודע מה עושה אין מעשיו כלום והרי הוא כשוטה או כקטן פחות מבן שש".
 
הרמב”ם פרק כט מהלכות מכירה מגדיר את שכרותו של לוט וז"ל "השכור מקחו מקח וממכרו ממכר ומתנותיו קיימים, ואם הגיע לשכרותו של לוט והוא השכור שעושה ואינו יודע מה עושה אין מעשיו כלום והרי הוא כשוטה או כקטן פחות מבן שש".
נכון.
אבל כך הוא לומד פשט וגדר ברמב"ם יוע"ש
אני לא זוכר אם זה תשב"ץ או מהריט"ץ
בעז"ה כשאמצא אעדכן
 
חזור
חלק עליון