מ מתוחכם משתמש רשום הודעות 55 תודות 138 נקודות 18 15 פברואר 2025 | י״ז בִּשְׁבָט תשפ״ה #1 והאם יש בזה הבדל בין נזכר לאחר שאמר "כי אתה ה'" לבין אמר גם "טוב ומטיב לכל, ונודה לך על הארץ ועל המחיה" או אפילו התחיל "ברוך אתה".
והאם יש בזה הבדל בין נזכר לאחר שאמר "כי אתה ה'" לבין אמר גם "טוב ומטיב לכל, ונודה לך על הארץ ועל המחיה" או אפילו התחיל "ברוך אתה".
י יהודי פשוט משתמש רשום הודעות 49 תודות 140 נקודות 30 25 פברואר 2025 | כ״ז בִּשְׁבָט תשפ״ה #2 מתוחכם אמר: והאם יש בזה הבדל בין נזכר לאחר שאמר "כי אתה ה'" לבין אמר גם "טוב ומטיב לכל, ונודה לך על הארץ ועל המחיה" או אפילו התחיל "ברוך אתה". לחץ כדי להרחיב... לפי איך שנפסק לגבי אמירת 'וכתוב' שאע"פ שאמר 'הקל ישועתינו' חוזר לומר וכתוב אם כן גם בעל המחיה כל עוד לא אמר את השם של חתימת הברכה חוזר להזכיר.
מתוחכם אמר: והאם יש בזה הבדל בין נזכר לאחר שאמר "כי אתה ה'" לבין אמר גם "טוב ומטיב לכל, ונודה לך על הארץ ועל המחיה" או אפילו התחיל "ברוך אתה". לחץ כדי להרחיב... לפי איך שנפסק לגבי אמירת 'וכתוב' שאע"פ שאמר 'הקל ישועתינו' חוזר לומר וכתוב אם כן גם בעל המחיה כל עוד לא אמר את השם של חתימת הברכה חוזר להזכיר.
ה הצעיר שבחבורה בית המדרש/הלכה ומנהג חבר צוות מנהל תוכן מנהל פורום פרסם 5 מאמרים הודעות 994 תודות 2,250 נקודות 277 26 פברואר 2025 | כ״ח בִּשְׁבָט תשפ״ה #3 מתוחכם אמר: והאם יש בזה הבדל בין נזכר לאחר שאמר "כי אתה ה'" לבין אמר גם "טוב ומטיב לכל, ונודה לך על הארץ ועל המחיה" או אפילו התחיל "ברוך אתה". לחץ כדי להרחיב... מעיקר הדין, שכח אי"צ לחזור. ולכך אין לדון אלא באמר 'כי אתה ה'' ומשום מש"כ הרב @יהודי פשוט
מתוחכם אמר: והאם יש בזה הבדל בין נזכר לאחר שאמר "כי אתה ה'" לבין אמר גם "טוב ומטיב לכל, ונודה לך על הארץ ועל המחיה" או אפילו התחיל "ברוך אתה". לחץ כדי להרחיב... מעיקר הדין, שכח אי"צ לחזור. ולכך אין לדון אלא באמר 'כי אתה ה'' ומשום מש"כ הרב @יהודי פשוט
ח חכימא משתמש ותיק הודעות 290 תודות 748 נקודות 76 26 פברואר 2025 | כ״ח בִּשְׁבָט תשפ״ה #4 יהודי פשוט אמר: לפי איך שנפסק לגבי אמירת 'וכתוב' שאע"פ שאמר 'הקל ישועתינו' חוזר לומר וכתוב אם כן גם בעל המחיה כל עוד לא אמר את השם של חתימת הברכה חוזר להזכיר. לחץ כדי להרחיב... לא כי, כיון שאמר "כי"- נעשה כמי שהתחיל בברכה רביעית, ושוב אינו חוזר להזכרה שאינה מעכבת.
יהודי פשוט אמר: לפי איך שנפסק לגבי אמירת 'וכתוב' שאע"פ שאמר 'הקל ישועתינו' חוזר לומר וכתוב אם כן גם בעל המחיה כל עוד לא אמר את השם של חתימת הברכה חוזר להזכיר. לחץ כדי להרחיב... לא כי, כיון שאמר "כי"- נעשה כמי שהתחיל בברכה רביעית, ושוב אינו חוזר להזכרה שאינה מעכבת.
צ צריך עיון משתמש מוביל פרסם מאמר הודעות 726 תודות 1,793 נקודות 162 26 פברואר 2025 | כ״ח בִּשְׁבָט תשפ״ה #5 חכימא אמר: לא כי, כיון שאמר "כי"- נעשה כמי שהתחיל בברכה רביעית, ושוב אינו חוזר להזכרה שאינה מעכבת. לחץ כדי להרחיב... סברא מחודשת ונחמדה. אך לכאו' זו ברכה אחת מעין שלש ולא ג' ברכות
חכימא אמר: לא כי, כיון שאמר "כי"- נעשה כמי שהתחיל בברכה רביעית, ושוב אינו חוזר להזכרה שאינה מעכבת. לחץ כדי להרחיב... סברא מחודשת ונחמדה. אך לכאו' זו ברכה אחת מעין שלש ולא ג' ברכות
ה הצעיר שבחבורה בית המדרש/הלכה ומנהג חבר צוות מנהל תוכן מנהל פורום פרסם 5 מאמרים הודעות 994 תודות 2,250 נקודות 277 27 פברואר 2025 | כ״ט בִּשְׁבָט תשפ״ה #6 חכימא אמר: לא כי, כיון שאמר "כי"- נעשה כמי שהתחיל בברכה רביעית, ושוב אינו חוזר להזכרה שאינה מעכבת. לחץ כדי להרחיב... ולפי"ז בנזכר שטעה בתחילת הברכה, אינו יכול לתקן אלא חוזר ומתחיל מתחילת הברכה?
חכימא אמר: לא כי, כיון שאמר "כי"- נעשה כמי שהתחיל בברכה רביעית, ושוב אינו חוזר להזכרה שאינה מעכבת. לחץ כדי להרחיב... ולפי"ז בנזכר שטעה בתחילת הברכה, אינו יכול לתקן אלא חוזר ומתחיל מתחילת הברכה?
ח חכימא משתמש ותיק הודעות 290 תודות 748 נקודות 76 27 פברואר 2025 | כ״ט בִּשְׁבָט תשפ״ה #7 צריך עיון אמר: סברא מחודשת ונחמדה. לחץ כדי להרחיב... לא המצאתי אותה כמובן, אלא ששכחתי היכן ראיתיה.