שלוש פעמים מוזכרת בתורה האיסור של בשר בחלב.
אחד בפרשת השבוע (משפטים) "רֵאשִׁית בִּכּוּרֵי אַדְמָתְךָ תָּבִיא בֵּית יְהוָה אֱלֹהֶיךָ לֹא תְבַשֵּׁל גְּדִי בַּחֲלֵב אִמּוֹ". (שמות כג, יט)
השני "רֵאשִׁית בִּכּוּרֵי אַדְמָתְךָ תָּבִיא בֵּית יְהוָה אֱלֹהֶיךָ לֹא תְבַשֵּׁל גְּדִי בַּחֲלֵב אִמּוֹ." (שמות לד, כו)
והשלישי "לֹא תֹאכְלוּ כָל נְבֵלָה לַגֵּר אֲשֶׁר בִּשְׁעָרֶיךָ תִּתְּנֶנָּה וַאֲכָלָהּ אוֹ מָכֹר לְנָכְרִי כִּי עַם קָדוֹשׁ אַתָּה לַיהוָה אֱלֹהֶיךָ לֹא תְבַשֵּׁל גְּדִי בַּחֲלֵב אִמּוֹ". (דברים יד, כא)
המעניין ששני הראשונים מוזכרים יחד עם שלושת הרגלים ויחד עם ביכורים שמתחיל בשבועות כידוע, ולמעיין בעניין הפסוקים יראה שפסוק שניים לפניו דן הכתוב בעניין פסח, ואפשר לומר בדרך דרש בשר וחלב,שעכשיו זה שבועות והוא ביכורים,
ומה הקשר בין ביכורים לבשר וחלב ולשלושת הרגלים ודווקא אחרי פסח,נראה לומר שבועות- מנהג של אכילת מאכלי חלב
ורצתה התורה להזהיר דווקא בחג שמצוי בו בשר וחלב
אחד בפרשת השבוע (משפטים) "רֵאשִׁית בִּכּוּרֵי אַדְמָתְךָ תָּבִיא בֵּית יְהוָה אֱלֹהֶיךָ לֹא תְבַשֵּׁל גְּדִי בַּחֲלֵב אִמּוֹ". (שמות כג, יט)
השני "רֵאשִׁית בִּכּוּרֵי אַדְמָתְךָ תָּבִיא בֵּית יְהוָה אֱלֹהֶיךָ לֹא תְבַשֵּׁל גְּדִי בַּחֲלֵב אִמּוֹ." (שמות לד, כו)
והשלישי "לֹא תֹאכְלוּ כָל נְבֵלָה לַגֵּר אֲשֶׁר בִּשְׁעָרֶיךָ תִּתְּנֶנָּה וַאֲכָלָהּ אוֹ מָכֹר לְנָכְרִי כִּי עַם קָדוֹשׁ אַתָּה לַיהוָה אֱלֹהֶיךָ לֹא תְבַשֵּׁל גְּדִי בַּחֲלֵב אִמּוֹ". (דברים יד, כא)
המעניין ששני הראשונים מוזכרים יחד עם שלושת הרגלים ויחד עם ביכורים שמתחיל בשבועות כידוע, ולמעיין בעניין הפסוקים יראה שפסוק שניים לפניו דן הכתוב בעניין פסח, ואפשר לומר בדרך דרש בשר וחלב,שעכשיו זה שבועות והוא ביכורים,
ומה הקשר בין ביכורים לבשר וחלב ולשלושת הרגלים ודווקא אחרי פסח,נראה לומר שבועות- מנהג של אכילת מאכלי חלב
ורצתה התורה להזהיר דווקא בחג שמצוי בו בשר וחלב