בהר - רמז לאונאה עד שתות | ויקרא | פורום אוצר התורה בהר - רמז לאונאה עד שתות | ויקרא | פורום אוצר התורה
  • שדרוג מדור המאמרים – מידע חשוב! לכל חו"ר הפורום שליט"א אנו שמחים לעדכן כי בעקבות בקשות רבות מצד הכותבים, מערכת המאמרים באתר עומדת בפני שדרוג גדול שיעניק חויית קריאה, תגובה וניהול מתקדמת יותר כולל סטטיסטיקות מאמרים תגובות ועוד ועוד. בשלב זה אנחנו מעבירים את מאות המאמרים למדור המשודרג. ואי לכך מדור המאמרים הנוכחי נחסם לפרסום מאמרים חדשים ותגובות, עד לפתיחתו הרשמית של המדור החדש בשבוע הבא בעזרת ה'. לתשומת לבכם: בעקבות מעבר התכנים ממערכת המאמר הישנה לחדשה כל המאמרים והתכנים יועברו בשלמותם. אך מספר התגובות שנספר בפרופיל אישי עשוי לרדת, מכיון שהמערכת החדשה סופרת תגובות בנפרד ממערכת הפורומים הרגילה. זו פעולה תקינה ומוכרת במערכת ואין מדובר באובדן תוכן, אלא בשינוי טכני בספירת ההודעות. תודה על הסבלנות וההבנה, וב"ה מובטחת חוויית שימוש טובה יותר לכל כותב וקורא! בברכה צוות ההנהלה

געגועים

תנ"ך ופרשת שבוע - אוצר החידות
gemgemgemgemgem
חבר צוות
מנהל תוכן
פרסם 30 מאמרים!
הודעות
1,659
תודות
4,222
נקודות
485
וְלֹא תוֹנוּ אִישׁ אֶת עֲמִיתוֹ וְיָרֵאתָ

איש את עמיתו ויראת ס"ת שתות לומר לך שאונאה עד שתות. [בעל הטורים]

ובפי' הרוקח עה"ת נוסף: אע"ג דהאי קראי מיירי באונאות דברים בפ' הזהב, רמז הוא מכל מקום.
ועי' עוד מש"כ בזה בהערות לבעל הטורים עטרות אד"ר.

ואפשר להוסיף רמז בפסוק שמיירי בהונאת מקח - אַל תּוֹנוּ אִישׁ אֶת אָחִיו

אל תונו איש את אותיות אינו אלא שתות.
 
ואפשר להוסיף רמז בפסוק שמיירי בהונאת מקח - אַל תּוֹנוּ אִישׁ אֶת אָחִיו
אל תונו איש את אותיות אינו אלא שתות.
רמז נפלא!
אמנם יש להעיר דגם ביותר משתות לכאו' עובר על האיסור, ועיקר הכוונה להפקיע פחות משתות
אף דכמדומה שיש אומרים שיש איסור גם בפחות משתות, ורק אינו צריך להחזיר האונאה
 
אמנם יש להעיר דגם ביותר משתות לכאו' עובר על האיסור, ועיקר הכוונה להפקיע פחות משתות
אף דכמדומה שיש אומרים שיש איסור גם בפחות משתות, ורק אינו צריך להחזיר האונאה
אם אני מבין נכון, הערה זו הוא גם על הלשון בחז"ל אונאה עד שתות
 

הודעות מומלצות

איך יתכן אדם שמקיים מצוה בחפץ שאינו שלו ויוצא...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון