- הודעות
- 1,065
- תודות
- 2,310
- נקודות
- 485
[חגיגה ב: ד.]
לשיטת רש"י, מי שחציו עבד וחציו בן חורין לפי משנה אחרונה, חייב בראייה הואיל ובידינו לכוף את רבו, דאין לו אלא אדון אחד (רש"י ד. ד"ה לא נצרכה), והסיבה שצריך לכוף את רבו לשחררו הוא מפני שכתוב (ישעיה מה, יח) לֹא תֹהוּ בְרָאָהּ לָשֶׁבֶת יְצָרָהּ (ב:), הרי לנו שבפסוק זה מרומז מי שחציו עבד וחציו בן חורין, והנה המשך הפסוק הוא: אֲנִי ה' וְאֵין עוֹד, לרמז שהיות שאני ה' ואין לו עוד אדון אחר הוא מחויב בראייה.
לשיטת רש"י, מי שחציו עבד וחציו בן חורין לפי משנה אחרונה, חייב בראייה הואיל ובידינו לכוף את רבו, דאין לו אלא אדון אחד (רש"י ד. ד"ה לא נצרכה), והסיבה שצריך לכוף את רבו לשחררו הוא מפני שכתוב (ישעיה מה, יח) לֹא תֹהוּ בְרָאָהּ לָשֶׁבֶת יְצָרָהּ (ב:), הרי לנו שבפסוק זה מרומז מי שחציו עבד וחציו בן חורין, והנה המשך הפסוק הוא: אֲנִי ה' וְאֵין עוֹד, לרמז שהיות שאני ה' ואין לו עוד אדון אחר הוא מחויב בראייה.