פסח, חודש ניסן - רַבִּי יְהוּדָה הָיָה נוֹתֵן בָּהֶם סִמָּנִים: דְּצַ"ךְ עַדַ"שׁ בְּאַחַ"ב | ענייני דיומא פסח, חודש ניסן - רַבִּי יְהוּדָה הָיָה נוֹתֵן בָּהֶם סִמָּנִים: דְּצַ"ךְ עַדַ"שׁ בְּאַחַ"ב | ענייני דיומא
  • בשעה טובה ומוצלחת! העברנו את כל המאמרים והתגובות למדור החדש. לתשומת לבכם: תאריך פרסום התגובות התעדכן בעקבות ההעברה, אך כל התוכן נשמר בשלמותו. המדור כעת בהרצה, וב"ה בקרוב נפרסם עדכון כללים לגבי פרסום מאמרים, סדרות הרשאות גישה, ותוספת ניקוד. יתכנו מספר באגים ואנחנו עמלים על תיקונם בהקדם. בברכה צוות ההנהלה.
  • חדש בפורום הבלוגים התורניים: אנו שמחים לעדכן כי מעכשיו פורום "בלוגים תורניים" נפתח לתגובות – בשלב זה רק לבעלי הרשאה מתאימה, במסגרת תקופת הרצה. שימו לב: ייתכנו שינויים בהרשאות ובמדיניות בהתאם להתקדמות ההרצה.

געגועים

תנ"ך ופרשת שבוע - אוצר החידות
gemgemgemgemgem
חבר צוות
מנהל תוכן
פרסם 30 מאמרים!
הודעות
1,616
תודות
4,198
נקודות
485
רַבִּי יְהוּדָה הָיָה נוֹתֵן בָּהֶם סִמָּנִים: דְּצַ"ךְ עַדַ"שׁ בְּאַחַ"ב.

כבר נודע המכתב של הרב המקובל רבינו שמשון מאשטרפולא הי"ד שכתב שבסימנים הללו דצ"ך עד"ש באח"ב נרמזים סיבת הגלות והגאולה בסוד נגוף ורפוא.

וידוע שבכל מקום שם בעל המאמר יש לו שייכות בשרש נשמתו למאמר שאמר, בבחי' מדיליה נפח, אם כן רבי יהודה יש לו שייכות בשרש נשמתו לסימנים שנתן, שנרמזים בהם סיבת הגלות והגאולה, כי יהודה נקרא על שם הפעם אודה את ה', שמודים גם על הגלות וגם על הגאולה, ומברך על הרעה כשם שמברך על הטובה, וזהו "רבי יהודה היה נותן" ולא אמרו רבי יהודה היה אומר, אלא ששם יהודה נותן בהם סימנים, שמרומז בשמו יהודה הסימנים של הגלות והגאולה.

ורבי יהודה היה ראש המדברים בכל מקום (ברכות סג: שבת לג:), אפשר הרמז שבכל מקום היה מודה להקב"ה בין במקום של רעה ובין במקום של טובה.

ראש בגי' דצ"ך עד"ש באח"ב, יהודה בגימטריא ל' - שלושים יום קודם פסח שואלין ודורשין.

וסיבת הגלות נרמז בר"ת דצ"ך עד"ש באח"ב עבד, כי לעבד נמכר יוסף, וגם סיבת הגאולה שאמר הקב"ה בהוציאך את העם תעבדון את האלקים על ההר הזה.​
 

הודעות מומלצות

וְקָמַץ מִשָּׁם, בפי' רבינו אפרים...​

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון