אמור - קנין כספו - כספו המיוחד לו | ויקרא | פורום אוצר התורה אמור - קנין כספו - כספו המיוחד לו | ויקרא | פורום אוצר התורה
  • שדרוג מדור המאמרים – מידע חשוב! לכל חו"ר הפורום שליט"א אנו שמחים לעדכן כי בעקבות בקשות רבות מצד הכותבים, מערכת המאמרים באתר עומדת בפני שדרוג גדול שיעניק חויית קריאה, תגובה וניהול מתקדמת יותר כולל סטטיסטיקות מאמרים תגובות ועוד ועוד. בשלב זה אנחנו מעבירים את מאות המאמרים למדור המשודרג. ואי לכך מדור המאמרים הנוכחי נחסם לפרסום מאמרים חדשים ותגובות, עד לפתיחתו הרשמית של המדור החדש בשבוע הבא בעזרת ה'. לתשומת לבכם: בעקבות מעבר התכנים ממערכת המאמר הישנה לחדשה כל המאמרים והתכנים יועברו בשלמותם. אך מספר התגובות שנספר בפרופיל אישי עשוי לרדת, מכיון שהמערכת החדשה סופרת תגובות בנפרד ממערכת הפורומים הרגילה. זו פעולה תקינה ומוכרת במערכת ואין מדובר באובדן תוכן, אלא בשינוי טכני בספירת ההודעות. תודה על הסבלנות וההבנה, וב"ה מובטחת חוויית שימוש טובה יותר לכל כותב וקורא! בברכה צוות ההנהלה

ממגד שמים

משתמש ותיק
gemgemgemgem
פרסם 5 מאמרים
הודעות
438
תודות
1,093
נקודות
207
הפנ"י בריש פרק האומר חידש שבת ישראל שנתקדשה קידושי ספק לב' כהנים אינה אוכלת בתרומה, ולא אומרים ממנ"פ כי אין כאן "כספו" המיוחד לו.
המנ"ח שאל שאלה מתוקה מדבש:
מש' יבמות פרק נושאין [דף צט]
כהנת שילדה עם שפחתה במחבא ונתערבו הולדות, אוכלין בתרומה ממנ"פ,
וק' הרי יש כאן ספק מיהו העבד כהן ומיהו הבן כהן ואעפ"כ אוכלים בתרומה?
וי"ל בהרבה אופנים
הגאון אמרי משה תי' בתרתי, וכמובן ההבדל הבולט דהתם סיבת ההאכלה בתרומה מגיעה מאותו הבעלות ויל"פ טובא.
 
ב'מיוחד לו' נותר המנ''ח בצ''ע (גבי הקושייה ממי שהמית עבדו שהוא שותף בו).
ולכאורה צ''ל ששני סוגי 'מיוחד' ישנם ובזה הצ''ע, לכאורה הצ''ע הוא כיצד לחלק בין המיוחדים או מה המקור לחלק בינהם, ואשמח לשמוע חו''ר הפורום אם יסכימו עימי בהבנה זו בדבריו הק' של המנ''ח.
 
ואאפ''ל בזה שכמה מיני 'מיוחד' הם ע''ד המח' גבי כסף קידושין
 

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון