- הודעות
- 58
- תודות
- 115
- נקודות
- 18
לא כל כך מבין איך ניתן להגדיר את העישון כאינו שווה לכל נפש, איני יודע כמה אחוזים בדיוק מעשנים היום בעולם, אבל ודאי מדובר על למעלה ממיליארד (!!!)
עי’ ביאור הלכה סימן תקיא סעיף ד ד”ה אין עושין, שהביא דעות הפוסקים בזה ושהכרעת הפוסקים נוטה להקל, ואף בזמנינו כתבו מאחרוני זמנינו להתיר. כך דעת האגרות משה להקל כמ”ש בספרו אגרות משה אורח חיים ח”ה סימן לד וכן דעת הגאון רבי ישראל יעקב פישר באבן ישראל. וכך כתב בפסקי תשובות. וכן דעת הגאון רבי בן ציון אבא שאול שהתיר כמש"כ בספר אור לציון ח"ב. וכן דעת הגר”ע יוסף להתיר וכמ”ש בשו”ת יביע אומר ח”א או”ח סימן לג אות יב וח”ה או”ח סי’ לט ולאחרונה האריך בזה שוב בחזון עובדיה (יום טוב, הלכה יד והערה עט) ובשו"ת השבי"ט ח"ג דף קלד ע"ב ואדמור"י בית חב"ד. וכן דעת הציץ אליעזר חלק יז סימן כא וכן דעת הרב משה שטרנבוך בתשובות והנהגות.
עי’ ביאור הלכה סימן תקיא סעיף ד ד”ה אין עושין, שהביא דעות הפוסקים בזה ושהכרעת הפוסקים נוטה להקל, ואף בזמנינו כתבו מאחרוני זמנינו להתיר. כך דעת האגרות משה להקל כמ”ש בספרו אגרות משה אורח חיים ח”ה סימן לד וכן דעת הגאון רבי ישראל יעקב פישר באבן ישראל. וכך כתב בפסקי תשובות. וכן דעת הגאון רבי בן ציון אבא שאול שהתיר כמש"כ בספר אור לציון ח"ב. וכן דעת הגר”ע יוסף להתיר וכמ”ש בשו”ת יביע אומר ח”א או”ח סימן לג אות יב וח”ה או”ח סי’ לט ולאחרונה האריך בזה שוב בחזון עובדיה (יום טוב, הלכה יד והערה עט) ובשו"ת השבי"ט ח"ג דף קלד ע"ב ואדמור"י בית חב"ד. וכן דעת הציץ אליעזר חלק יז סימן כא וכן דעת הרב משה שטרנבוך בתשובות והנהגות.