בבלי - סימנים בש"ס | פורום אוצר התורה בבלי - סימנים בש"ס | פורום אוצר התורה

בבלי סימנים בש"ס

געגועים

תנ"ך ופרשת שבוע - אוצר החידות
חבר צוות
מנהל תוכן
פרסם 30 מאמרים!
הודעות
1,026
תודות
2,269
נקודות
485
סימנים בש"ס

סימני הש"ס המצויינים במלת "סימן" (נלקט מתוך ספר הסימנים השלם) :

ברכות לב. נז: שבת כה. כה: לב: לד. נה: סג. קח: קכט. קמג. קנו: עירובין יח. יט: נג. נד. סג. עה. צז. פסחים סח: עב. קיב: קיט. מו"ק כה: יומא מז: מגילה יא: יב: כה. כה: כז: לא. תענית ח: טז. יבמות סג. פז: קב. כתובות יט: כא. מא. נג: צא: קדושין כ: כא. גיטין ח. נדרים כא: נזיר נב: סוטה לה. לח: מא: ב"ק נו. נו: פ: צט: ק. קב. ב"מ כא: לב: נא. סח: ב"ב ט. טו. (2), מ. מו: עג: עד: (2), עח: פט. צ: צא. צא: צב: צד. קיג. קטז. קיז: קכד: קנא. קנד. ע"ז ד: סנהדרין ו: ז. (2), י: יט. יט: כו: לב. לד: לח: לט: מ: מח. נז. נח: סא: עז: עט: צ: ק: קג. קו: (2). שבועות ח. ל: לא. לה: לז. מא: מכות י. יא. טז. יח: כב. כד. זבחים ה: ז: ח: טז: מט: סט. מנחות ב: ה: יט. כ. ל. מב: נה: סה: סח: פ: פז: צו. צט. קו. קו: קז: בכורות ל: חולין ד. ה: יא. יט: כז. כז: כח. כח: כט. מ: מג. מג: מו: קב. קיג. קיד: כריתות כו. (2). נדה ג: סו.\ כל "סימן" "סימן לדבר" "וסימנא" "וסימנך" שבש"ס בבלי: ברכות וסימנך צה"כ (ב:), וסימן לדבר משמרה ראשונה חמור נוער, שנייה כלבים צועקים, שלישית תינוק יונק משדי אמו ואשה מספרת עם בעלה (ג.), סימן לדבר תכין לבם תקשיב אזניך (לא.), וסימנך חד כתרי ותרי כחד (מד:), ללע"ט יפה לרמ"ת קשה (נא.), שבת וסימנך כוותא (לה.), וסימנך עד דאתא מפומבדיתא לסורא חסר תרתי (ס:), וסימנא סמ"ך סמ"ך (סו.), וסימנך תפילין (סו:), וסימנך גוא לגוא, ברא לברא (עח.), וסימנך לב חכם לימינו לב כסיל לשמאלו (צ:), וסימנך אחד המרבה ואחד הממעיט (צו:), וסימנך סיסאני (קי.), עירובין וסימנך עגלה בצפון ועקרב בדרום (נו.), מ"ט דר' יהודה בן בבא, דכתיב ודניאל בתרע מלכא (עג.), פסחים וסימנך נזייתא (כ.), ערל הזאה ואיזמל, אונן ומצורע ובית הפרס (צב.), יקנ"ה ינה"ק, יהנ"ק, קני"ה, קינ"ה נקי"ה, ניה"ק יקזנ"ה יקנה"ז. (קב: קג.), וסימנך זה הכלל, כל המחובר לו מן החמור ממנו טמא, מן הקל ממנו טהור (קי:), וסימנך שמעוני אחי ועמי (קיז.) ביצה שפוד שפחות וגומות ר' מלכיו, בלורית, אפר מקלה וגבינה ר' מלכיא, מתניתן ומתניתא ר' מלכיא, שמעתתא ר' מלכיו, וסימנך מתניתין מלכתא (כח: כתובות סא: מכות כא. ע"ז כט. נדה נב.), ר"ה פז"ר קש"ב (ד: יומא ג. חגיגה יז.), ושלח לי סימנא דוד מלך ישראל חי וקים (כה.) הזי"ו ל"ך (ל:), יומא אין מאכילין (לכה"ג) אב"י ואמרי לה אבב"י. אין מאכילין (לזב) לא חגב"י ולא גב"ם (יח.), וסימנך שלחן בצפון ומנורה בדרום (כא: ב"ב קמז.), וסימנך דנא דחלא, וסימנך דילפא (כח:), וסימנך ריחא דבשרא, וסימנך תנורא שגירא, וסימנך תנורא קרירא, וסימנך טינא בר טינא (כט.), וסימנך משכוה גברי לגברא (נט.), סוכה גנב"ך רקב"ש (ח:), ר' ספרא מנח בהו סימנא הומבה"י ר' פפא מנח בהו סימנא הומהב"י וסימנך אמבוהא דספרי (נה.), מגילה משך תורא קדש בכספא פסל במדברא שלח בכרא (לא.) וסימן לדבר רחבעם בן שלמה (לא: נדרים מ.). תענית סימן למטר פורחות, וסימנך מהולתא, וסימנך חריא דעיזי (ט:), וסימנך עילאי בעו מיא תתאי לא בעו מיא (י.), וסימן לדבר יריחו (יד.) מו"ק פח"ז נת"ר (כד.), יבמות וסימנך מת נולד ויבם מת נולד ויבם (ט:), וסימנך דעילאי דרב (כא.) מחפ"ז, הד"ס ט"ב (עד:), כתובות וסימנך אלו מקילין לעצמן ואלו מקילין לעצמן (ו.), וסימנך קטנים כתבו ובזבזו (נ.), ומנח בה סימנא, יתמא וארמלתא שלח ופוק (נד.), וסימנך אפרים ומנשה כראובן ושמעון (עב:), ערב וצידון וראיה אחרונה (עז.), ומנח בה סימנא שמואל לא פסיק פומיה מכוליה פרקין (עז:), גיטין וסימנך איצא רטיבא דסכר נהרא (סט:), קידושין יע"ל קג"ם (נב. ב"ק עג. ב"מ כב: סנהדרין כז.), וסימנך טמא טמא טהור טהור (ע:), וסימנך דפסילתא הא דמישתעיא משנית (עא.), נדרים אסנ"ת משגע"ח (כ:), נו"ן סמ"ך עי"ן נונא סמא לעינים (נד:), וסימנא ילל"י (פט.), נזיר חמש סומקתא וחמש חיוורתא (לח.), ב"ק סימן ולד באשה סימן ולד בבהמה (יא.), סימנא כאדמה סימנא כחרסית סימנא דחיור כעצמות (סט.), ב"מ וסימנך עד אבוא אל מקדשי אל אבינה לאחריתם (פו.), וסימן ויוסף הורד מצרימה (קיז.), ב"ב וסימנך טמא טמא, טהור טהור (צא.), סימן (קיג.), שדה ענין ומחצה (קיד: קמג:), וסימנך שלחן בצפון ומנורה בדרום (קמז.) ערב צדון וראיה אחרונה (קעד.), סנהדרין דמפיק ד"ך ומעייל ס"ך (נו:), נשג"א נשג"ז (פב.), תרומה חוצה לארץ הותרה ברבים פירות פיגול ונותר. פסול אוכל אין לו היתר במקוה (פג.), גוף טמא מקוה ברבים. קדש פנים פיגול ונותר (פג:), מכות וסימנך בהרת כגריס ומחיה בכעדשה (כ:), ע"ז וסימנך אחור וקדם צרתני (ו(:, וסימנך זה לי עשרים שנה בביתך. וסימנך ספרא בצירא תנא תוספאה. וסימנך ארבעים ושמנה עיר (ט.), וסימנך כי זה שנתים הרעב (ט:), וסימנך רטיבא ליבשתא ויבשתא לרטיבא. (כח:), חגב"ש (כט.), וסימנך ויין ישמח לבב אנוש. וסימנך ורוח א' מרחפת על פני המים. וסימנך וכדה על שכמה (שם) וסימנך טמא טמא טהור טהור. וסימנך קדש לה'. וסימנך קברי עכו"ם. (לט.) חבי"ת חמפ"ג (שם) בי"ת מח"ג ימ"ח מח"ג (לט:), בד"ד דב"ד (נה:), הוריות וסימנך קמיצה (יג:), זבחים דדמי ליה בז"ב. דדמי ליה במקד"ש (כח:), וסימנך משכו גברי לגברא (נג: קיט:), מנחות שעטנ"ז ג"ץ (כט:), כגבוה שמים על הארץ (לא:), דנין תבש"ט מתבש"ט. דנין יגי"ל מיגי"ל (נא.), וסימנך עשירים מקמצין (פו.), זד"ד יה"ז (צו.), בכורות סימן הולד בבהמה דקה טינוף ובגסה שיליא ובאשה שפיר ושיליא (יט.), וסימנך תני ר' שמואל בר יהודה (לז:), וסימנך ברקא (לח:), חולין בסגר ושב שמעתתא (מב.), וסימנך נפיא. וסימנך חייתא דמתנח ביה מוחא (מה.), וסימנך עשירים מקמצין. וסימנך כיתונא דורדא דמנחא ביה ריאה (מו.), וסימנך ובשר בשדה טרפה. (מז:), וסימנך ישמעאל כהנא מסייע כהני (מט.), וסימנך יפה כח הבן מכח האב (מט:), וסימנך בר מיניה מבלעדיו. וסימנך עמוני ולא עמונית. וסימנך פירוז רשיעא. וסימנך פרואה אמגושא. וסימנך לא תשתחוה לאל אחר. וסימנך שתויי יין פסולין לעבודה. וסימנך יפה כח הבן מכח האב (סב:), וסימנך מורמזי וסימנך ננוס פסול וסימנך ירוקין פסולין (סג.), וסימנך אתא רב דימי אפקה אתא רבין קטלה (קו.), וסימנך דיקלא (קכה.), ערכין וסימנך מתניתא גוזמא (יא.), נדה וסימנך וזאת לפנים בישראל (מה:)​
 
זקני הר"ר מרדכי גנוט שליט"א:
טוען שהיו עוד הרבה סימנים שהושמטו על ידי המדפיסים.
מעניין. איזה מדפיסים? יש הרי את הדפוסים הישנים כל אחד יכול לראות.
אפשר לראות בספר למנצח לדוד מאמר סימנין דרבנן (להר"ר דוד פארדו ז"ל) אם יש שם סימנין שאינם בדפוסים שלנו
 
מעניין. איזה מדפיסים? יש הרי את הדפוסים הישנים כל אחד יכול לראות.
אפשר לראות בספר למנצח לדוד מאמר סימנין דרבנן (להר"ר דוד פארדו ז"ל) אם יש שם סימנין שאינם בדפוסים שלנו
אגב הוא ייצר סימנים לבד.
 
חזור
חלק עליון