- הודעות
- 1,934
- תודות
- 5,142
- נקודות
- 475
ממש"כ ליו"כ
הנה תוס' שבועות י"ג ע"א ד"ה דעבד כתבו בתחילה [וכפשטות הגמ'] שיו"כ מכפר כל היום, ולאחמ"כ (בהמשך הדיבור בע"ב) הביאו שיטה חולקת שלדעתה רק סוף היום מכפר.
וברמב"ן שם (בע"ב) הביא גירסא שיש כזאת שיטה בגמ' והביא שזאת מחלוקת בירושלמי (שבועות פ"א ה"ו).
ובמשך חכמה פר' וילך כתב שהכפרה על חילול ה' ביום כיפור עצמו היא בנעילה, וכמדומה שי"א שעל כל החטאים הכפרה היא בנעילה.
ובגמ' הנ"ל מבואר שבלילה אין יום הכיפורים מכפר.
הנה תוס' שבועות י"ג ע"א ד"ה דעבד כתבו בתחילה [וכפשטות הגמ'] שיו"כ מכפר כל היום, ולאחמ"כ (בהמשך הדיבור בע"ב) הביאו שיטה חולקת שלדעתה רק סוף היום מכפר.
וברמב"ן שם (בע"ב) הביא גירסא שיש כזאת שיטה בגמ' והביא שזאת מחלוקת בירושלמי (שבועות פ"א ה"ו).
ובמשך חכמה פר' וילך כתב שהכפרה על חילול ה' ביום כיפור עצמו היא בנעילה, וכמדומה שי"א שעל כל החטאים הכפרה היא בנעילה.
ובגמ' הנ"ל מבואר שבלילה אין יום הכיפורים מכפר.