ממתי גר נענש בידי שמים | בית המדרש | פורום אוצר התורה ממתי גר נענש בידי שמים | בית המדרש | פורום אוצר התורה
  • שדרוג מדור המאמרים – מידע חשוב! לכל חו"ר הפורום שליט"א אנו שמחים לעדכן כי בעקבות בקשות רבות מצד הכותבים, מערכת המאמרים באתר עומדת בפני שדרוג גדול שיעניק חויית קריאה, תגובה וניהול מתקדמת יותר כולל סטטיסטיקות מאמרים תגובות ועוד ועוד. בשלב זה אנחנו מעבירים את מאות המאמרים למדור המשודרג. ואי לכך מדור המאמרים הנוכחי נחסם לפרסום מאמרים חדשים ותגובות, עד לפתיחתו הרשמית של המדור החדש בשבוע הבא בעזרת ה'. לתשומת לבכם: בעקבות מעבר התכנים ממערכת המאמר הישנה לחדשה כל המאמרים והתכנים יועברו בשלמותם. אך מספר התגובות שנספר בפרופיל אישי עשוי לרדת, מכיון שהמערכת החדשה סופרת תגובות בנפרד ממערכת הפורומים הרגילה. זו פעולה תקינה ומוכרת במערכת ואין מדובר באובדן תוכן, אלא בשינוי טכני בספירת ההודעות. תודה על הסבלנות וההבנה, וב"ה מובטחת חוויית שימוש טובה יותר לכל כותב וקורא! בברכה צוות ההנהלה

געגועים

תנ"ך ופרשת שבוע - אוצר החידות
gemgemgemgemgem
חבר צוות
מנהל תוכן
פרסם 30 מאמרים!
הודעות
1,659
תודות
4,222
נקודות
485
גר אינו נענש בידי שמים עד עשרים שנה אחר שנתגייר, כמו קטן שאינו נענש עד עשרים שנה.

(שו"ת לחמי תודה למהר"י באסן שאלה ה')
 
גר אינו נענש בידי שמים עד עשרים שנה אחר שנתגייר, כמו קטן שאינו נענש עד עשרים שנה.

(שו"ת לחמי תודה למהר"י באסן שאלה ה')
וראייתו לזה צריכה לי עיון

שהביא מדברי הירושלמי בפרק הנחנקין

אמר חנניה בן עזור כל סמא דמילתא לא דא היא אלא [ירמי' כט י] לפי מלאת לבבל שבעים שנה אפקוד אתכם. וכל ימיו של מנשה אינן אלא חמשים וחמש שנה צא מהן עשרים שנה שאין ב"ד של מעלה עונשין וכורתים ושתים של אמון ושלשים ואחד של יאשיהו הדא היא דכתי' [שם כח א - ג] ויהי השנה ההיא בראשית ממלכת צדקיהו מלך יהודה בשנה החמישית בחדש החמישי אמר אלי חנניה בן עזור הנביא אשר מגבעון בית ה' לעיני הכהנים וכל העם לאמר כה אמר ה' אלהי צבאות אלהי ישראל לאמר שברתי את עול מלך בבל בעוד שנתים ימים אני משיב אל המקום הזה את כל כלי בית ה' אשר לקח נבוכדנצר מלך בבל מן העיר הזאת ויביאם בבל.​

ותמה, מפני מה הוציאו מימיו של מנשה עשרים שנה, שהרי בן י"ב היה במלכו, והיה להם להוציא רק ח' שנים.
והעלה מזה, שמשעה שעלה מנשה למלכותו נתכפרו עוונותיו והוי כתינוק שנולד (כדאיתא בשאול "בן שנה"), ולכך לא נמנו לו אלא ל"ה שנה לאחר שעברו העשרים. יעו"ש.

ובעיני יפלא, שא"כ כיצד נחשבו שתים של אמון, שלא עברו עשרים שנה ממלכו. ואיך נמנו ל"א ליאשיהו, והיה להם להוציא עשרים שנה ולמנות לו י"א

וצע"ג.
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:

הודעות מומלצות

מאמר זה עוסק בקדושת הבחורים (שובבי"ם) והוא...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון