מלגת דתות - למה גוזלים את כספנו? | פורום אוצר התורה מלגת דתות - למה גוזלים את כספנו? | פורום אוצר התורה

מלגת דתות - למה גוזלים את כספנו?

אורי

משתמש רשום
הודעות
35
תודות
88
נקודות
18
דא עקא שזה בערך מה שהייתי מקבל שנה שעברה
דהיינו הישיבה לקחה לנו 200 שקלים כל חודש מהמילגה רק עבור זה שאנו רשומים אצלם
אז מהיום נקבל רק 370 ש''ח לא יאומן היכן הגענו
לא די שהמדינה החולנית מקזזת לנו ופוגעת בנו
בנוסף לזה גם מנהלי הישיבה נוגסים מהעוגה הדלה
אז תגידו לי מי כאן הצדיק ומי כאן הרשע
אני כבר לא יכול לסבול את העוול השקר והצביעות שיש בתוכינו.
 
מישהו פרסם ביתד נאמן כמה פעמים שהוא נותן דתות במלואו, אם יש למישהו את המספר זה יוכל להועיל לי מאד.
מצב עצוב.. אלו שלא לוקחים מפת האברך הם היוצאי דופן שצריך לפרסם?.......
 
לא די שהמדינה החולנית מקזזת לנו ופוגעת בנו
זה טכני הקיצוץ, בגלל שלא עבר התקציב, וזה אמור להיכנס רטרואקטיבית.
דהיינו הישיבה לקחה לנו 200 שקלים כל חודש מהמילגה רק עבור זה שאנו רשומים אצלם
200 ש"ח, זה באמת מוגזם בטירוף.
אבל על עצם העמלה, פעם שאלתי מנהל כולל, למה הוא לא מגדיר את העמותה שלו ככולל, וכך יחסוך לאברכים את העמלה. והוא אמר לי, מה אני צריך את הכאב ראש, לדאוג שיעברו בביקורות, וכו', כך שעצם לקיחת העמלה היא מוצדקת.
אבל השאלה היא, למה הראשי כוללים, לא סופגים את זה בעצמם.
אגב האברכים הצעירים, כיום יצאו מורווחים, כי מקרן עולם התורה אסור לקחת עמלה, והם מקבלים בשלמות. וכן כעת בקיצוץ, להם לא קיצצו.
 
זה טכני הקיצוץ, בגלל שלא עבר התקציב, וזה אמור להיכנס רטרואקטיבית.

200 ש"ח, זה באמת מוגזם בטירוף.
אבל על עצם העמלה, פעם שאלתי מנהל כולל, למה הוא לא מגדיר את העמותה שלו ככולל, וכך יחסוך לאברכים את העמלה. והוא אמר לי, מה אני צריך את הכאב ראש, לדאוג שיעברו בביקורות, וכו', כך שעצם לקיחת העמלה היא מוצדקת.
אבל השאלה היא, למה הראשי כוללים, לא סופגים את זה בעצמם.
אגב האברכים הצעירים, כיום יצאו מורווחים, כי מקרן עולם התורה אסור לקחת עמלה, והם מקבלים בשלמות. וכן כעת בקיצוץ, להם לא קיצצו.
אני מדבר על הקיצוץ שהזכירו שהשנה יחל קיצוץ במילגה בלי קשר לתקציב. וזה מלבד מה שסתם ככה הסכום זעום מאוד לעומת לומדי אונברסיטה. אז על המדינה תמיד יהי' ביקורת אך כמובן אין טענות זה מה שהם זה דרכם.
אבל עיקר טענתי זה על חרדים עם זקן תופסי ישיבה איך להם אין מצפון לב וכו' מה הם אומרים שאברך יסתדר בכל מצב אין מה לדאוד אפשר לנגוס לו מהמילגה לטובת בניית בנין הישיבה זה מותר לשם שמיים וכו' דיייייייייייייי לגזל ולשקר.
ומה זה עמלה כבר כבר הם משלמים עמלה
שיקחו מעשר מהמילגה זה בין כך חייבים לעשר אבל כאן זה יותר מחומש
 
שיקחו מעשר מהמילגה זה בין כך חייבים לעשר אבל כאן זה יותר מחומש
אמרתי שמאתים זה מוגזם, אבל בכולל שבו אני לומד, העמותה לוקחת רק 46 שקל, מתוך 846, שזה אפילו לא קרוב למעשר.
 
אני קיבלתי בפעם האחרונה שזה החודש הזה רק 446 שקלים בלבד
אז כמה אחרים קיבלו מעניין אותי לדעת
לפני זה בחודש הראשון של השנה קיבלתי בערך 356 שקלים
 
אני קיבלתי בפעם האחרונה שזה החודש הזה רק 446 שקלים בלבד
אז כמה אחרים קיבלו מעניין אותי לדעת
לפני זה בחודש הראשון של השנה קיבלתי בערך 356 שקלים
איני מקבל דתות עקב גילי, אך קיבלתי מקרן עולם התורה 846 ש"ח על ינואר.
 
נערך לאחרונה:
אני מקבל דתות עקב גילי, אך קיבלתי מקרן עולם התורה 846 ש"ח על ינואר.
לא מבין אני בגיל מעל חמישים אז לנו לא מגיע מהקרן כלום מקבלים מהמדינה לפחות שישלימו לנו מה שמורידים
 
לא מבין אני בגיל מעל חמישים אז לנו לא מגיע מהקרן כלום מקבלים מהמדינה לפחות שישלימו לנו מה שמורידים
מטרת הקרן היא לא לעזור לאברכים לגמור את החודש, אלא לעזור למי שמתמודד עם גזירת הגיוס ולכן לא מקבל דתות בכלל.
 
לא מבין אני בגיל מעל חמישים אז לנו לא מגיע מהקרן כלום מקבלים מהמדינה לפחות שישלימו לנו מה שמורידים
זה אמור לחזור רטרואקטיבית מהמדינה, אחרי שיעבור התקציב.
מטרת הקרן היא לא לעזור לאברכים לגמור את החודש, אלא לעזור למי שמתמודד עם גזירת הגיוס ולכן לא מקבל דתות בכלל.
אתה די צודק, אך זה יותר כדי להראות למדינה, שאנחנו יכולים להסתדר לבד.
 
אני קיבלתי בפעם האחרונה שזה החודש הזה רק 446 שקלים בלבד
אז כמה אחרים קיבלו מעניין אותי לדעת
לפני זה בחודש הראשון של השנה קיבלתי בערך 356 שקלים
בכולל שבו אני לומד, האברכים המבוגרים קיבלו 600 ש"ח, שזה יותר ממה שהמדינה נתנה, כנראה ע"ח מה שייכנס רטרואקטיבית.
 
יש משהו מגחיך בכך שכולל נועד לשלם לאברכים בסוף הוא לוקח מהם ואז מחזיר את זה בתוך המילגה של הכולל שיתחייב מלכתחילה על מה שיש לו.
הכוללים שנוגסים, זה בד"כ כשרשומים בעמותה שאינה של הכולל, והם לוקחים עמלה על הרישום אצלם.
בתוך הכוללים, זה בד"כ הסכם, שהכולל תמיד נותן סכום מסוים, בין אם נתנו יותר, ובין אם פחות.
 
חזור
חלק עליון