מה הפירוש "שלא ירחקו את הקץ" | אוצר הגות מוסר ומחשבה יהודית מה הפירוש "שלא ירחקו את הקץ" | אוצר הגות מוסר ומחשבה יהודית
  • בשעה טובה ומוצלחת! העברנו את כל המאמרים והתגובות למדור החדש. לתשומת לבכם: תאריך פרסום התגובות התעדכן בעקבות ההעברה, אך כל התוכן נשמר בשלמותו. המדור כעת בהרצה, וב"ה בקרוב נפרסם עדכון כללים לגבי פרסום מאמרים, סדרות הרשאות גישה, ותוספת ניקוד. יתכנו מספר באגים ואנחנו עמלים על תיקונם בהקדם. בברכה צוות ההנהלה.
  • חדש בפורום הבלוגים התורניים: אנו שמחים לעדכן כי מעכשיו פורום "בלוגים תורניים" נפתח לתגובות – בשלב זה רק לבעלי הרשאה מתאימה, במסגרת תקופת הרצה. שימו לב: ייתכנו שינויים בהרשאות ובמדיניות בהתאם להתקדמות ההרצה.

חלקינו בתורתך

משתמש רגיל
gemgemgem
הודעות
137
תודות
422
נקודות
56
השבועה השלישית מן הג' שבועות שהשביע הקב"ה את ישראל
כמו שכתוב לפנינו בגמ' (כתובות קי"א א') היא "שלא ירחקו את הקץ.
רש"י מביא לישנא אחרינא "שלא ידחקו את הקץ"
מה הפירוש לגירסה הראשונה "שלא ירחקו את הקץ"
רש"י מפרש "בעוונות"
וצ"ע, מה שייך על זה שבועה, ואיך יודעים אם מרחקים את הקץ או לא?
 
הייתי ממשיל את זה לשני אנשים שלא הסתתרו יחד והחליטו לקחת פסק זמן
מאותו הרגע נוצר חשש שמה יבואו להעמיק את הפרידה תוך תחושת חוסר מחוייבות לחלוטין
על כך הם ישביעו האחד את השני שלא להרגיש יותר לא מחוייבים מחמת הפרידה, ולא להעמיק את הפרידה יותר ממה שהיה קודם
כך השביע הקב"ה את עם ישראל שלא תיווצר תחושה שממילא אנחנו בגלות, ולכן חלילה שלא יעמיקו את הגלות ע"י תוספת פירוד הנובעת מהגלות
 
הייתי ממשיל את זה לשני אנשים שלא הסתתרו יחד והחליטו לקחת פסק זמן
מאותו הרגע נוצר חשש שמה יבואו להעמיק את הפרידה תוך תחושת חוסר מחוייבות לחלוטין
על כך הם ישביעו האחד את השני שלא להרגיש יותר לא מחוייבים מחמת הפרידה, ולא להעמיק את הפרידה יותר ממה שהיה קודם
כך השביע הקב"ה את עם ישראל שלא תיווצר תחושה שממילא אנחנו בגלות, ולכן חלילה שלא יעמיקו את הגלות ע"י תוספת פירוד הנובעת מהגלות
כ"כ נכון. וכ"כ מחזק.
 
בעקבות הנידון בדעת גדולי ישראל אודות הג' שבועות, הנה אין שום משמעות לענין, מכיון שמוסכם כל כולם שההתגרות הציונית באומות העולם היתה שלא כדין והכניסה לסכנה גדולה רבבות יהודים, והמיטה אסונות רבים רח"ל, א"כ איפה הנידון מבחינה רוחנית האם יש מקום לייחס את האסונות הנוראיים של מלחה"ע השניה לעבירה על השבועה ובזה כמובן לא עסקו גדולי הדורות, וידוע לי מת"ח גדולים שליט"א שסברו שיש לזה מקום, והובא רמז לדבר שבחלק מהשבועות נאמר אם תעירו ובאחת נאמר מה תעירו שלשון זו מתפרשת שאכן עברו על השבועה, ובנוגע לנידון אם לאחר שעברו יש מניעה להציל מידם, כמובן בזה דעת הגה"ק מסאטמר מחודשת וכפי שהתבטאו גדולי הדורות בסגנונות שונים אודות הנאבק עם הליסטים...
 

הודעות מומלצות

מעשה בכהן אחד שהיה ירא שמים בסתר וכל...​

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון