שמואל - מדוע נענשו בני בית שמש על שביזו את הארון? והלא לכאורה בטלה קדושתו! | נביאים שמואל - מדוע נענשו בני בית שמש על שביזו את הארון? והלא לכאורה בטלה קדושתו! | נביאים
  • בשעה טובה ומוצלחת! העברנו את כל המאמרים והתגובות למדור החדש. לתשומת לבכם: תאריך פרסום התגובות התעדכן בעקבות ההעברה, אך כל התוכן נשמר בשלמותו. המדור כעת בהרצה, וב"ה בקרוב נפרסם עדכון כללים לגבי פרסום מאמרים, סדרות הרשאות גישה, ותוספת ניקוד. יתכנו מספר באגים ואנחנו עמלים על תיקונם בהקדם. בברכה צוות ההנהלה.
  • חדש בפורום הבלוגים התורניים: אנו שמחים לעדכן כי מעכשיו פורום "בלוגים תורניים" נפתח לתגובות – בשלב זה רק לבעלי הרשאה מתאימה, במסגרת תקופת הרצה. שימו לב: ייתכנו שינויים בהרשאות ובמדיניות בהתאם להתקדמות ההרצה.

גרינפלד

משתמש מוביל
gemgemgemgemgem
פרסם 15 מאמרים!
הודעות
1,653
תודות
4,643
נקודות
475
ב'שער העזרה' (קונטרס מהרה יבנה המקדש, פרק בנין הבית, אות ט, בהערה ח ד"ה עוד בענין) הביא מדרשות מהר"ש פרימו (אמרי שפר, כי תשא) שכתב שאנשי בית שמש שנהגו קלות ראש בארון ששב מפלישתים (שמואל א' ו, יג, עיי"ש ברש"י) - סברו שכיון שהפלישתים לקחו אותו, התחללה קדושתו, כדין באו בה פריצים וחללוה (ע"ז נב, ב).

והקשה ב'שער העזרה' מדוע נענשו [כמבואר בפסוק "ויך באנשי בית שמש כי ראו בארון ה'"],
וגם לא מצינו שהיו צריכים להקדישו מחדש;
מיהו במקדש דוד (סימן ב ס"ק א) נקט שאכן היה צריך קידוש מחדש, עכ"ד.


ויתכן לדון שמכיון שהקב"ה העניש את הפלישתים שלקחו את הארון, ולכן הוכרחו להשיבו - לא נחשב שהפריצים השתלטו עליו.​
 
בל"ע.

קו' חדא מתורצת בחברתה
כי הארון באמת לא התחלל,
לכך נענשו שנהגו בו קלות ראש, ולכך לא היו צריכים להקדישו מחדש
 
נערך לאחרונה:

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון