הלכות ציצית ותפילין - לשם ציצית מצווה | פורום אוצר התורה הלכות ציצית ותפילין - לשם ציצית מצווה | פורום אוצר התורה

הלכות ציצית ותפילין לשם ציצית מצווה

מדוע באפית המצות אומרים לשם מצת מצווה ובקשירת הציצית אומרים לשם מצוות ציצית?
סתם מצה מיועדת לאכילה להשביע את הרעב ולא מצת מצווה.
סתם קשירת חוטים בשולי הבגד זה לצורך מצווה.
 
סתם מצה מיועדת לאכילה להשביע את הרעב ולא מצת מצווה.
סתם קשירת חוטים בשולי הבגד זה לצורך מצווה.
אבל לא מקימים מצווה בשעת הקשירה ואין הלשמה מגדיר את הקשירה למצווה,
אלא הקשירה היא לשם ציצית של מצווה וא"כ היה מתאים שיאמרו לשם ציצית מצווה,
ולשם מצוות ציצית מתאים כשאדם לובש הציצית למ"ד מצוות צריכות כוונה אבל לא ביצירת הציצית.
 
אפרש שוב את שיחתי:
כשנצרך לעשות איזה פעולה לשמה, ביאורו הוא שצריך להכניס תוכן לפעולה, שהפעולה לא תהא סתמית אלא פעולה מיוחדת לאיזה דבר.
לדוגמא:
כצובעים תפילין, לא סתם שיהיו שחורות, אלא שיחול קדושה בתפילין, וע"כ צובעים לשם קדושת התפילין.
וה"ה כשאופים מצה האפיה והשימור הם שלא יהא כאן סתם מצה לאכילה, אלא מצה שיוצאים בה מצווה, וע"כ אומרים לשם מצת מצווה,
א"כ גם בציצת אף אי נימא שמקים מצווה בקשירה, מ"מ הלשמה הוא להגדיר את הקשירה כדי שיצאו בלבישת ציצית יד"ח, וא"כ היה צריך לומר לשם ציצית מצווה, ולא לשם מצוות ציצת שאז מתפרש שעושה כדי שיחול מצווה בציצית, ולא חל השתא קודם הלבישה מצווה,
ואף אי מקיים מצווה בקשירה, הוא ככל המצוות וא"צ כוונה, וכמו שלובשים ציצית א"צ לומר לשם מצוות ציצית.
וצ"ע על מנהג העולם [ואולי יש לכך מקורות אשמח אם יעלו לכאן] לומר לשם מצוות ציצית
 
ז"ל הרמב"ם בספה"מ מצוה יד 'והמצוה הי"ד היא שצונו לעשות ציצית'.
לעשות ציצית בבגד שהוא לבוש.
כשעושה ציצית בבגד ואין לובשו מקיים מצוה?
 
חזור
חלק עליון