חגיגה - למה 'חברייא' לא שאלו את 'אליהו הנביא'? | פורום אוצר התורה חגיגה - למה 'חברייא' לא שאלו את 'אליהו הנביא'? | פורום אוצר התורה

חגיגה למה 'חברייא' לא שאלו את 'אליהו הנביא'?

געגועים

תנ"ך ופרשת שבוע - אוצר החידות
חבר צוות
מנהל תוכן
פרסם 30 מאמרים!
הודעות
1,143
תודות
2,441
נקודות
485
חגיגה כ"ה ע"א
והאמר עולא חברייא מדכן בגלילא, מניחין ולכשיבא אליהו ויטהרנה.
וברש"י: שמא יבא אליהו. ויראה להן שביל בה שאינו מארץ העמים.

למה חברייא לא שאלו את אליהו הנביא?
 
חגיגה כ"ה ע"א
והאמר עולא חברייא מדכן בגלילא, מניחין ולכשיבא אליהו ויטהרנה.
וברש"י: שמא יבא אליהו. ויראה להן שביל בה שאינו מארץ העמים.

למה חברייא לא שאלו את אליהו הנביא?
כמדומה שהחיד"א שואל כעין זה,
ואינני זוכר מה.
 
לכאורה מדובר בזמן המקדש
וגם אם לא, הרי יכלו לשאול אותו מיד ולא לחכות לביאת המשיח
המקרה בזמן המקדש. אבל שאליהו יבוא זה קודם ביאת המשיח (שאז יהיה מצוי), שאפשר שיבוא היום אפשר מחר. ולכן כתב שמא.
 
המקרה בזמן המקדש. אבל שאליהו יבוא זה קודם ביאת המשיח (שאז יהיה מצוי), שאפשר שיבוא היום אפשר מחר. ולכן כתב שמא.
השאלה היא הרי מצאנו שלתנאים ואמוראים היה גילוי אליהו א"כ יכלו לשאול אותו
לא הבהרתי לעיל חשבתי שזה מובן מאליו
 
לכאורה מדובר בזמן המקדש
רש"י נדה ו ב
חבריא מדכן בגלילא
- חבירים שבגליל מטהרים יינם לנסכים ושמנן למנחו' שמא יבנה בהמ"ק בימיהם ולעול' קדש הוו כך שמעתי בחומר בקדש וכך היא שנויה:
 
כמובן וכנ"ל
אך למה כששאלו אותו לא ענה להם ולעת"ל יענה
א. כי לעת"ל בא אליהו לטמא ולטהר, לרחק ולקרב, וכו'.
ב. ודאי שלעת"ל יטהרו את העולם, לצורך קדשים וטהרות.
 
חזור
חלק עליון