למה אסור אם לא פועל שינוי בדרך חום וכיו"ב?ראיתי למי שכתב שהיה אסור לשנות את טעמו בשבת.
מכאן ראיה למה שכתב הביאור הלכה שמצוה לאפות חלות בבית ולא לקנות מן האופה.למה הוצרכו עם ישראל לבשל ולאפות את המן [כמו שכתוב בפרשה "את אשר תאפו אפו, ואת אשר תבשלו בשלו"] אשר ירד להם מן השמים במדבר ארבעים שנה,
הלא כל טעם שרצו יכלו לטעום בו, אף ללא צורך בישול, או אפיה.
אנסה למצאו בל"נ.למה אסור אם לא פועל שינוי בדרך חום וכיו"ב?
בדרך שיחה הביא בשם בעלי תוס' שהכוונה לאפות במחשבה ביום שישי.למה הוצרכו עם ישראל לבשל ולאפות את המן [כמו שכתוב בפרשה "את אשר תאפו אפו, ואת אשר תבשלו בשלו"] אשר ירד להם מן השמים במדבר ארבעים שנה,
הלא כל טעם שרצו יכלו לטעום בו, אף ללא צורך בישול, או אפיה.
ראיתי למי שכתב שהיה אסור לשנות את טעמו בשבת.
מכאן ראיה למה שכתב הביאור הלכה שמצוה לאפות חלות בבית ולא לקנות מן האופה.
ומשמע מדבריו שאם שניהם שווים - כן צריך לאפות,ודעת הגרי"ש אלישיב (הלכות שבת בשבת ח"א פ"א הע' 30), שהמתענג מחלה של האופה יותר מאשר חלה ביתית, רשאי ליקח חלה מן האופה, ואינו מחסר בכך בכבוד השבת, כיון שיסוד המנהג ללוש חלות בבית הוא כדי לקיים בכך את מצות 'עונג שבת'.
פני דוד שמות פרשת בשלח אות טזלמה אסור אם לא פועל שינוי בדרך חום וכיו"ב?
אולי מתורץ בדברי הרוקח, וזה לשונו:למה הוצרכו עם ישראל לבשל ולאפות את המן [כמו שכתוב בפרשה "את אשר תאפו אפו, ואת אשר תבשלו בשלו"] אשר ירד להם מן השמים במדבר ארבעים שנה,
הלא כל טעם שרצו יכלו לטעום בו, אף ללא צורך בישול, או אפיה.
בדרך שיחה הביא בשם בעלי תוס' שהכוונה לאפות במחשבה ביום שישי