הלכות ברכות - לחם שברכתו שהכל, מה הברכה אחרונה?| דף 2 | פורום אוצר התורה הלכות ברכות - לחם שברכתו שהכל, מה הברכה אחרונה?| דף 2 | פורום אוצר התורה

הלכות ברכות לחם שברכתו שהכל, מה הברכה אחרונה?

מה ראה למחוק בפעם הראשונה?
אולי בגלל שזה נגד המשנ"ב.
בפשטות ברכת המזון היא על השביעה במה שהגוף שבע מהפת. ולא שייך כ"כ למה שנהנה מעצם טעימת המזון. [זה נאמר בעיקר על ברכה ראשונה.]
 
אולי בגלל שזה נגד המשנ"ב.
בפשטות ברכת המזון היא על השביעה במה שהגוף שבע מהפת. ולא שייך כ"כ למה שנהנה מעצם טעימת המזון. [זה נאמר בעיקר על ברכה ראשונה.]
הוא דן שם גם לחלק בין בין אונס לטפל ולפי''ז זה לא נגד המ''ב.
לא מדובר באשכול 'קו ההלכה' אלא באשכול 'נדון הלכתי' לכן גם דבר שהוא נגד המ''ב מוסיף לדיון כמובן שכדאי לציין זאת.

חשבתי שסגי לכתוב באותיות קטנות כדי שלא יתאמצו לקרוא את זה
 
הוא דן שם גם לחלק בין בין אונס לטפל ולפי''ז זה לא נגד המ''ב.
מה החילוק? לומר שאולי יש חילוק בלי לומר מהו לא נראה לי שמוסיף משהו.
אם כבר הסברא הפוכה.
אונס זה חיסרון בצורת אכילה.
טפל זה דין שנפטר מחמת המאכל השני [שלגבי דאורייתא אינו חייב בברכה, וממילא לגבי הברכה קשה לומר שייטפל]
לא מדובר באשכול 'קו ההלכה' אלא באשכול 'נדון הלכתי' לכן גם דבר שהוא נגד המ''ב מוסיף לדיון כמובן שכדאי לציין זאת.
מסתבר שהתכוונת כשיש מקורות.
להמציא סברות נגד המשנ"ב בלי מקורות לא מקובל כ"כ.
חשבתי שסגי לכתוב באותיות קטנות כדי שלא יתאמצו לקרוא את זה
יש שיטות יותר טובות.
 
מה החילוק? לומר שאולי יש חילוק בלי לומר מהו לא נראה לי שמוסיף משהו.
אם כבר הסברא הפוכה.
אונס זה חיסרון בצורת אכילה.
טפל זה דין שנפטר מחמת המאכל השני [שלגבי דאורייתא אינו חייב בברכה, וממילא לגבי הברכה קשה לומר שייטפל]

מסתבר שהתכוונת כשיש מקורות.
להמציא סברות נגד המשנ"ב בלי מקורות לא מקובל כ"כ.

יש שיטות יותר טובות.
אני מרגיש שמעכ''ת אינו רגיל כ''כ בעיון בספרי חו''ב ובית מדרשו. כמדו' שאין ראוי לפתוח כאן דיון ע''ז, אם ירצה יוכל [אולי] לפתוח ע''ז אשכול נפרד. וד''ל.
 
חזור
חלק עליון