אדר - כ"ה אדר יומא דהילולא הג"ר בנימין דיסקין זללה"ה אבי המהרי"ל דיסקין. מתורתו: יסוד דין מיגו ישרות הטענה ולא נאמנותה | יומא דהילולא אדר - כ"ה אדר יומא דהילולא הג"ר בנימין דיסקין זללה"ה אבי המהרי"ל דיסקין. מתורתו: יסוד דין מיגו ישרות הטענה ולא נאמנותה | יומא דהילולא
  • שדרוג מדור המאמרים – מידע חשוב! לכל חו"ר הפורום שליט"א אנו שמחים לעדכן כי בעקבות בקשות רבות מצד הכותבים, מערכת המאמרים באתר עומדת בפני שדרוג גדול שיעניק חויית קריאה, תגובה וניהול מתקדמת יותר כולל סטטיסטיקות מאמרים תגובות ועוד ועוד. בשלב זה אנחנו מעבירים את מאות המאמרים למדור המשודרג. ואי לכך מדור המאמרים הנוכחי נחסם לפרסום מאמרים חדשים ותגובות, עד לפתיחתו הרשמית של המדור החדש בשבוע הבא בעזרת ה'. לתשומת לבכם: בעקבות מעבר התכנים ממערכת המאמר הישנה לחדשה כל המאמרים והתכנים יועברו בשלמותם. אך מספר התגובות שנספר בפרופיל אישי עשוי לרדת, מכיון שהמערכת החדשה סופרת תגובות בנפרד ממערכת הפורומים הרגילה. זו פעולה תקינה ומוכרת במערכת ואין מדובר באובדן תוכן, אלא בשינוי טכני בספירת ההודעות. תודה על הסבלנות וההבנה, וב"ה מובטחת חוויית שימוש טובה יותר לכל כותב וקורא! בברכה צוות ההנהלה

כהן קרב

משתמש רגיל
gemgemgem
הודעות
165
תודות
506
נקודות
82
בספר לבני בנימין הביא מאביו הג"ר בנימין זללה"ה
שיסוד דין מיגו וכגון פרוע מיגו דמזויף אינו מפני שמזויף נפסק בשו"ע שפטור
אלא מפני שמזויף הוי טענה מעליתא טפי וקרובה יותר לדעת בני אדם לטעון כן
ומה שאמרו בכל מקום מיגו שהיה אומר טענה פלונית והיה נפטר
אין זה הטעם לנאמנותו במיגו
אלא סימן בעלמא
שאם אנו רואים שטענה זו מתקבלת
על כרחך שטענה זו ישרה וקרובה אל הדעת
 
על פי זה ביאר
איך אומרים מיגו
אף בדלא גמיר דינא
וכמבוא' בש"ך
ותמהו בזה רבים
ולפי הדרך הנ"ל אינו תלוי בדין
אלא בישרות הטענה
ומיושב
(וישב בזה עוד כמה קושיו' ואכה"מ)
 
בספר לבני בנימין הביא מאביו הג"ר בנימין זללה"ה
שיסוד דין מיגו וכגון פרוע מיגו דמזויף אינו מפני שמזויף נפסק בשו"ע שפטור
אלא מפני שמזויף הוי טענה מעליתא טפי וקרובה יותר לדעת בני אדם לטעון כן
ומה שאמרו בכל מקום מיגו שהיה אומר טענה פלונית והיה נפטר
אין זה הטעם לנאמנותו במיגו
אלא סימן בעלמא
שאם אנו רואים שטענה זו מתקבלת
על כרחך שטענה זו ישרה וקרובה אל הדעת
בעוניי לא הבנתי הכונה
הטענה המתקבלת והישרה היא הטענה שהוא לא טען בסופו של דבר, אז למה מאמינים אותו בטענה שהיא לא מתקבלת מחמת ישרותה?
 
וכבר היה מעשה - שנשתמש עימו השרף קדוש מהרי"ל דיסקין זת"ע- לבאר את ירידת הדורות, שפעם ניגש מאן דהוא בסערה לבית הרב בנימין דיסקין-
כשכולו נרעש ובאמתחתו גוילי ס"ת שניצלו משריפת בית הכנסת.
המהריל"ד סיפר שכשהוא ראה זאת פרץ בבכי-
ואילו אביו כשראה זאת התעלף ודו"ק.
 
בעוניי לא הבנתי הכונה
הטענה המתקבלת והישרה היא הטענה שהוא לא טען בסופו של דבר, אז למה מאמינים אותו בטענה שהיא לא מתקבלת מחמת ישרותה?
אולי לא הבאתי דבריו בביאור ככה"נ
מיגו הוא נאמנות
אבל לא מפני שהטוען יכל לטעון טענה אחרת שמתקבלת בבי"ד
אלא מפני שיכל לטעון טענה אחרת ישרה יותר
על פי זה ביאר
איך אומרים מיגו
אף בדלא גמיר דינא
וכמבוא' בש"ך
ותמהו בזה רבים
ולפי הדרך הנ"ל אינו תלוי בדין
אלא בישרות הטענה
ומיושב
(וישב בזה עוד כמה קושיו' ואכה"מ)
 

קבצים מצורפים

הודעות מומלצות

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון