רמב"ן דברים פרק ל פסוק א (פרשת נצבים)
(א) והיה כי יבאו עליך כל הדברים האלה - כבר הזכרתי (ויקרא כו טז) כי הפרשה הזאת עתידה, כי כל עניניה לא היו ולא נבראו, אבל הם עתידין להיות:
מה הפירוש קצת התחכמות
האם הכוונה שבאמת הכל היה והכל נברא
אלא יש כאן איזה חידוד לשון כביכול שלא היה הכוונה למה שהוא אחר...
או פרשיה הכוונה לאיזה פרשון אחר
אבל הראשונים לא עושים חידות...אז איני יודע כוונתך.
רמב"ן דברים פרק ל פסוק א (פרשת נצבים)
(א) והיה כי יבאו עליך כל הדברים האלה - כבר הזכרתי (ויקרא כו טז) כי הפרשה הזאת עתידה, כי כל עניניה לא היו ולא נבראו, אבל הם עתידין להיות: