בגמרא סוטה ט"ו מבואר שחטאת אינה טעונה נסכים להלן ציטוט:
וקשה לפי זה מה טעם שחטאתו ואשמו של מצורע טעונים, הרי אינם באים בנדבה?
והקשו שם התוס' מבכור ומעשר. וכתבו ליישב שהם לא באים בנדר ונדבה, אבל מה שבא על חטא היה ראוי לחייב אפילו שאינו בנדר ונדבה."ובדין הוא שתהא חטאת חלב טעונה נסכים שלא יהא חוטא נשכר ומפני מה אינה טעונה שלא יהא קרבנו מהודר אבל חטאתו של מצורע ואשמו הטעונין נסכים לפי שאין באין על חטא".
וקשה לפי זה מה טעם שחטאתו ואשמו של מצורע טעונים, הרי אינם באים בנדבה?