- הודעות
- 906
- תודות
- 2,114
- נקודות
- 217
כתב הר"ש (זבים ד ג) "מכח רעדה דאותו דבר שהכה בו נענע אך לא זז ממקומו טהור מה שעליו אף על פי שניסט מה שעליו טהור"
והחזו"א (זבים ג ט) כ' בדעת הר"ש "ונרעד הראשון והשני ניסט פליגי וקיי"ל דטמא"
ומדברי הר"ש משמע דטהור בכה"ג, ואפשר דהוא רק לר"נ ור"ש ורבנן פליגי עליה, אבל בגמ' איתא "אמר אביי דכ"ע כו' מחמת רעדה טהור והכא ברעדה מחמת כחו עסקינן ובהא קמיפלגי וכו'
וצ"ע
והחזו"א (זבים ג ט) כ' בדעת הר"ש "ונרעד הראשון והשני ניסט פליגי וקיי"ל דטמא"
ומדברי הר"ש משמע דטהור בכה"ג, ואפשר דהוא רק לר"נ ור"ש ורבנן פליגי עליה, אבל בגמ' איתא "אמר אביי דכ"ע כו' מחמת רעדה טהור והכא ברעדה מחמת כחו עסקינן ובהא קמיפלגי וכו'
וצ"ע