החרוזים בעניין החמין | בית המדרש | פורום אוצר התורה החרוזים בעניין החמין | בית המדרש | פורום אוצר התורה
  • שדרוג מדור המאמרים – מידע חשוב! לכל חו"ר הפורום שליט"א אנו שמחים לעדכן כי בעקבות בקשות רבות מצד הכותבים, מערכת המאמרים באתר עומדת בפני שדרוג גדול שיעניק חויית קריאה, תגובה וניהול מתקדמת יותר כולל סטטיסטיקות מאמרים תגובות ועוד ועוד. בשלב זה אנחנו מעבירים את מאות המאמרים למדור המשודרג. ואי לכך מדור המאמרים הנוכחי נחסם לפרסום מאמרים חדשים ותגובות, עד לפתיחתו הרשמית של המדור החדש בשבוע הבא בעזרת ה'. לתשומת לבכם: בעקבות מעבר התכנים ממערכת המאמר הישנה לחדשה כל המאמרים והתכנים יועברו בשלמותם. אך מספר התגובות שנספר בפרופיל אישי עשוי לרדת, מכיון שהמערכת החדשה סופרת תגובות בנפרד ממערכת הפורומים הרגילה. זו פעולה תקינה ומוכרת במערכת ואין מדובר באובדן תוכן, אלא בשינוי טכני בספירת ההודעות. תודה על הסבלנות וההבנה, וב"ה מובטחת חוויית שימוש טובה יותר לכל כותב וקורא! בברכה צוות ההנהלה

מחכה

משתמש רגיל
gemgemgem
פרסם מאמר
הודעות
162
תודות
315
נקודות
102
באותם חרוזים שנעתקו במשך הדורות והגיעו עד למשנ''ב על האוכל חמין ומשמין, האם יש ביאור לשינויים שנערכו ממחבר למחבר?
או בסגנון אחר, מדוע המשנ''ב לא כתב כבעל המאור באותן לשונות?
 
באותם חרוזים שנעתקו במשך הדורות והגיעו עד למשנ''ב על האוכל חמין ומשמין, האם יש ביאור לשינויים שנערכו ממחבר למחבר?
או בסגנון אחר, מדוע המשנ''ב לא כתב כבעל המאור באותן לשונות?

מה רצית שיעתיק את השיר הקצר שכתב בעל המאור בחרוזים?

תקנת רבותינו היא לענג את השבת בחמין,

וכל מי שאינו אוכל חמין,

צריך בדיקה אחריו אם הוא מין,

ואם מת יתעסקו בו עממין,

ולהזמין,

לבשל להטמין,

ולענג את השבת ולהשמין,

הוא המאמין,

וזוכה לקץ הימין,

ויש מן החכמים אומרים על השמאל שהוא ימין

(בעל המאור שבת סוף דף טז: בדפי הרי"ף).
 

הודעות מומלצות

איך יתכן אדם שמקיים מצוה בחפץ שאינו שלו ויוצא...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון