הבו לה' משפחות עמים. מה הפירוש? | פורום אוצר התורה הבו לה' משפחות עמים. מה הפירוש? | פורום אוצר התורה

הבו לה' משפחות עמים. מה הפירוש?

אני הבנתי עד היום שזהו שייך להמשך "הבו לה' כבוד ועוז" והיינו שמשפחות העמים יביאו לה' כבוד ועוז, ומחמת שיגרא דלישנא נכנס באמצע שוב תיבות "הבו לה'"
 
אני הבנתי עד היום שזהו שייך להמשך "הבו לה' כבוד ועוז" והיינו שמשפחות העמים יביאו לה' כבוד ועוז, ומחמת שיגרא דלישנא נכנס באמצע שוב תיבות "הבו לה'"
אכן, כך כותב רש"י.

אגב, יש מדרש מעניין בילקוט שמעוני (אני לא יודע אם זה כפשוטו)
"הבו לה' משפחות עמים, עמים הביאו לי משפחות של ישראל". (בימות המשיח)
 
מה פירוש הבו לה' משפחות עמים. איך מביאים לו ומה השבח בזה?
אכן רש״י מפרש שיגר דלישנא כמו שהסבירו הרב @אם היו והרב @איך,
ו'המצודת ציון' כתב "הבו - תנו, ור"ל תנו בפה ואמרו כמו ולא נתן תפלה"
ו'המצודת דוד' כתב "הבו לה' - וחוזר ומפרש הבו לה' כבוד ועוז ר"ל ספרו כבודו ועוזו"
ונראה שכל אחד מהם מתייחס לחלק אחר בפסוק המצו״צ לפעם הראשונה והמצו״ד לפעם השניה, וא״כ מצינו פירוש נוסף ונפלא.
 
ונראה שכל אחד מהם מתייחס לחלק אחר בפסוק המצו״צ לפעם הראשונה והמצו״ד לפעם השניה, וא״כ מצינו פירוש נוסף ונפלא.
מהיכ"ת
מסתבר יותר, שבמצוד"צ מפרש את ביאור המילות, שלזה נועד.
 
מה פירוש הבו לה' משפחות עמים. איך מביאים לו ומה השבח בזה?
מלבי"ם תהלים פרק צו פסוק ז
הבו לה' משפחות עמים, אתם משפחות עמים, בל תיחסו שום דבר לזולתו רק לו לבדו, ומבאר הבו לה' כבוד ועז, ר"ל כי יש עמים שהודו במציאות האל, רק שאמרו שהגם שברא העולם אינו מנהיג העולם רק מסר ההנהגה למערכת השמים, ודמו אותו כמלך היושב בחדרי חדרים ומסר הנהגת המדינה לשריו ויועציו שהם ינהגו עפ"י החקים אשר חקק מבלי ישנו דבר, ובזה יאות לו הכבוד מצד שהוא הבורא, אבל לא העז ולא המורא, אחר שאין בכחו לשנות דבר, עז"א שיתנו לו בין הכבוד, מצד שהוא הבורא הכל, ובין העז, מצד שהוא המנהיג ובידו לשדד את הטבע, כפי רצונו וכפי הצורך להנהגת הגמול והעונש,
 
חזור
חלק עליון