פסחים - האם המסקנא של הגמרא היא - שהולכה שלא ברגל כשרה? | פורום אוצר התורה פסחים - האם המסקנא של הגמרא היא - שהולכה שלא ברגל כשרה? | פורום אוצר התורה

פסחים האם המסקנא של הגמרא היא - שהולכה שלא ברגל כשרה?

געגועים

תנ"ך ופרשת שבוע - אוצר החידות
חבר צוות
מנהל תוכן
פרסם 30 מאמרים!
הודעות
1,028
תודות
2,270
נקודות
485
נותנו לחבירו, שמעת מינה הולכה שלא ברגל הויא הולכה, דילמא הוא נייד פורתא (פסחים סד:)

ברבינו חננאל: נותנים לחברו וחברו לחברו, ש"מ דהולכה שלא ברגל כשרה והוא דניידי פורתא

נראה שהיה לר"ח גירסא אחרת בגמרא, אלא שצריך להבין דבריו, וצ"ע
 
נותנו לחבירו, שמעת מינה הולכה שלא ברגל הויא הולכה, דילמא הוא נייד פורתא (פסחים סד:)

ברבינו חננאל: נותנים לחברו וחברו לחברו, ש"מ דהולכה שלא ברגל כשרה והוא דניידי פורתא

נראה שהיה לר"ח גירסא אחרת בגמרא, אלא שצריך להבין דבריו, וצ"ע
לכאו' כונתו מתבארת מתוך הציטוט שהובא
דאף אם הולכה שלא ברגל הויא הולכה בעינן גם דנייד פורתא ממקומו.

[וגדר הפורתא ילע''ב, ושמא הי' בעקר רגל אחת, ויל''ע בזה בפלו' דרב ושמואל בב''ב]
 
לכאו' כונתו מתבארת מתוך הציטוט שהובא דאף אם הולכה שלא ברגל הויא הולכה בעינן גם דנייד פורתא ממקומו.
אם הוא נייד פורתא הרי זה ממילא הולכה ברגל
 
אם הוא נייד פורתא הרי זה ממילא הולכה ברגל
וזה באתי לדון דאולי סובר הר''ח דגם להליכה ברגל יש שיעור, ואולי כל שלא חשיב שעוקר ממקומו עדיין ל''ה ממש כהולכה ברגל
וכמו שרמזתי לסוגיא דב''ב לענין משיכה
חזינא לדעתיה דמר דלא ניח''ל בהא?
 
וזה באתי לדון דאולי סובר הר''ח דגם להליכה ברגל יש שיעור, ואולי כל שלא חשיב שעוקר ממקומו עדיין ל''ה ממש כהולכה ברגל
וכמו שרמזתי לסוגיא דב''ב לענין משיכה
חזינא לדעתיה דמר דלא ניח''ל בהא?
כיוון מעניין, רק רציתי לוודא שאכן לזאת כוונתך
 
חזור
חלק עליון