גדולי ישראל שנהגו כשעות קומרנא| דף 2 | פורום אוצר התורה גדולי ישראל שנהגו כשעות קומרנא| דף 2 | פורום אוצר התורה

גדולי ישראל שנהגו כשעות קומרנא

לדעתי הטעות הזו מאוד נפוצה, אך היא הינה טעות.
לדעתי טעותך נפוצה מאוד, אבל היא טעות חמורה
שכן שעות שוות הכוונה לשעון שלנו ולא משנה מי המציא את השעון והאם זה שעון קיץ או חורף.
חס ושלום ! בגלל המצאות של המדינה הציונית, אנחנו נאחר את זמן ק''ש כל החורף??!! נבטל מ''ע מן התורה??!!!
('דרך בני מלכים לעמוד בשלוש שעות', האם בני מלכים כל לילה בודקים בלוח מתי הוא שלוש שעות ועפי"ז מעמידין שעון מעורר? בני מלכים - קמים ב9!
זה כל הסיפור. לא 8:40 ולא השעות הזמניות דהלוח.)
פשוט לא נכון.
שיטת הקמרנער זה שעות שוות, ועוד אחרונים (אולי המהר''ל או הפנ''י - אינני זוכר בע''פ) הלכו איתה. זה אומר שהזמן קבוע כל השנה. בני מלכים לא קשורים לשעון קיץ/חורף שהמציאו אנשים בדרונו, ושהמדינה הציונית היא זו שמחליטה מתי להפעיל אותו ועוד.
אולי תגיד את זה גם על השקיעה? הרי בדרונו אף אחד לא חושב שבחורף ב16.30 זה לילה, ואפשר לומר ''השכיבנו'', ולקרוא ק''ש של ערבית. אז נגיד ששבת נכנסת כל השנה בין בחורף ובין בקיץ ב19.00 בערב, רעיון טוב, נכון??
לפי סברתך, כל השנה א''א לקרוא ק''ש של ערבית לפני 22.00-23.00, כיון שאינו זמן שכיבה.
 
חס ושלום ! בגלל המצאות של המדינה הציונית, אנחנו נאחר את זמן ק''ש כל החורף??!! נבטל מ''ע מן התורה??!!!
כל ענין השעון הוא המצאה.
והזמן הקובע מתי היא השעה 9, היא מתי שכולא עלמא (דבבי מדרשא) מכוונים שעונם ל9.
אין הבדל בין סמכות הציונים לבין סמכות גריניץ ובין סמכות המנדט הבריטי.
מגוחך מאוד לחשוב שההמצאה הבריטית שבארץ ילכו עפ"י קהיר, לא יתפוס הלכתית, אבל ההמצאה של גריניץ (20 דקות מוקדם יותר) כן יתפוס.
 
כל ענין השעון הוא המצאה.
והזמן הקובע מתי היא השעה 9, היא מתי שכולא עלמא (דבבי מדרשא) מכוונים שעונם ל9.
אין הבדל בין סמכות הציונים לבין סמכות גריניץ ובין סמכות המנדט הבריטי.
מגוחך מאוד לחשוב שההמצאה הבריטית שבארץ ילכו עפ"י קהיר, לא יתפוס הלכתית, אבל ההמצאה של גריניץ (20 דקות מוקדם יותר) כן יתפוס.
ואיך אתה מסביר את זה בכ"ז?
הרי כל ענין השעון הוא המצאה
א"כ מה שייך לקבוע על פי זה זמני היום
('דרך בני מלכים לעמוד בשלוש שעות', האם בני מלכים כל לילה בודקים בלוח מתי הוא שלוש שעות ועפי"ז מעמידין שעון מעורר? בני מלכים - קמים ב9!
זה כל הסיפור. לא 8:40 ולא השעות הזמניות דהלוח.)
האם בני מלכים בזמן חז"ל בדקו ברוה"ק באיזה שעה יקבעו באזורם את השעה 9 ולפי"ז קבעו את השעון מעורר?
 
כל ענין השעון הוא המצאה.
והזמן הקובע מתי היא השעה 9, היא מתי שכולא עלמא (דבבי מדרשא) מכוונים שעונם ל9.
אין הבדל בין סמכות הציונים לבין סמכות גריניץ ובין סמכות המנדט הבריטי.
מגוחך מאוד לחשוב שההמצאה הבריטית שבארץ ילכו עפ"י קהיר, לא יתפוס הלכתית, אבל ההמצאה של גריניץ (20 דקות מוקדם יותר) כן יתפוס.
השעה 9 היינו תשע שעות לאחר הזמן שהיה חצות הלילה בעת תליית השמש והירח בזמן בריאת העולם.
והיינו בערך עשרים דקות לפני תשע, ואינו קשור כלל להמצאה של גריניץ, ופשוט.
 
ואיך אתה מסביר את זה בכ"ז?
הרי כל ענין השעון הוא המצאה
א"כ מה שייך לקבוע על פי זה זמני היום
ברגע שהמשנה (שנפסקה להלכה) מגדירה את זמן קרי"ש 'שכן דרך בני מלכים לעמוד בשלוש שעות' - אזי אין זמן קרי"ש תלוי כלל בשמש, אלא בבני מלכים.
האם בני מלכים בזמן חז"ל בדקו ברוה"ק באיזה שעה יקבעו באזורם את השעה 9 ולפי"ז קבעו את השעון מעורר?
זמן קרי"ש הינו (עפ"י הבנת הקאמארנער) בשעה 9 שבה קמים הבני מלכים.
מתי הם קמו בזמן חז"ל? לא יודע! אבל זמן קרי"ש היה ברגע שהם קמו...

השעה 9 היינו תשע שעות לאחר הזמן שהיה חצות הלילה בעת תליית השמש והירח בזמן בריאת העולם.
והיינו בערך עשרים דקות לפני תשע, ואינו קשור כלל להמצאה של גריניץ, ופשוט.
לא נכון בכלל.
השעה 9 היא השעה עליה הסכימו אומות העולם.
לפני כמה מאות שנים - לא היה שום שעון פרט לכאלו המבוססים בצורה כזו או אחרת על השמש.
 
לכו"ע זמן קרי"ש לא קשור לשמש בשום כיוון.
רק שאם הולכים עפ"י שעות זמניות ע"כ השמש 'מתערבת' בחלוקת השעות.
ובמידה ולא הולכים עם שעות זמניות - אין לזמן קרי"ש שום קשר למיקום השמש!
נא לעיין בהלכה ובמקורה במשנה האם מופיע המילה שמש או בוקר וכדו' בענין זמן קרי"ש. מופיע רק המילה 'שעות'.
 
לא נכון בכלל.
השעה 9 היא השעה עליה הסכימו אומות העולם.
לפני כמה מאות שנים - לא היה שום שעון פרט לכאלו המבוססים בצורה כזו או אחרת על השמש.
שי' הגאון ר' יוסף חיים זוננפלד ז"ל בשו"ת שלמת חיים, הוא כדכתב מר, שתלוי בשעה תשע בפועל.
אמנם שי' הקאמארנער וסיעתו, היא שיטה אחרת לגמרי, דאזלינן בתר שעות שוות, דהיינו תשע שעות לאחר חצות הלילה, (ביום שתלו את השמש והירח), וכמו שכתבתי לעיל.
 
ברגע שהמשנה (שנפסקה להלכה) מגדירה את זמן קרי"ש 'שכן דרך בני מלכים לעמוד בשלוש שעות' - אזי אין זמן קרי"ש תלוי כלל בשמש, אלא בבני מלכים.
וממילא מאחר שכיום בני מלכים קמית ב6:32 הוקבע זמן ק"ש לשעה זו
זמן קרי"ש הינו (עפ"י הבנת הקאמארנער) בשעה 9 שבה קמים הבני מלכים.
מתי הם קמו בזמן חז"ל? לא יודע! אבל זמן קרי"ש היה ברגע שהם קמו...
כנ"ל
אף אחד לא טוען שצריך לבדוק בארמונות מתי קמים ולפי"ז לקבוע
מה ש הקאמארנער כתב בספר הוא שעפ"י התוכנים ובעלי התקופות השעה 12 היא אמצע היום וממילא 6 שעות קודם הוא יום וממילא השעה השלישית היא 9
לא נכון בכלל.
השעה 9 היא השעה עליה הסכימו אומות העולם.
לפני כמה מאות שנים - לא היה שום שעון פרט לכאלו המבוססים בצורה כזו או אחרת על השמש.
ברור שלא היה שעון וכמו"כ ברור שהם לא כיוונו קימתם לשעה 9
 
חזור
חלק עליון